حماسه زرین دیگری در راه است؛

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی از آحاد ملت برای شرکت با صلابت در تکلیف دینی و شرعی دعوت کردند.

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور پرشور در انتخاباتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،شماری از مراجع تقلید و علما در قم ضمن تاکید بر حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات سرنوشت ساز دوم اسفند، این حضور باشکوه را نشانه صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خنثی کردن یاوه گویی‌های دشمنان قلمداد کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن دعوت از همگان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای گفت: عقل می‌گوید که باید در انتخابات دوم اسفند حضوری گسترده و پرشور داشته باشیم و ثابت کنیم ایران کشوری مستقل و نظام اسلامی، نظامی پایدار و باصلابت است.

او اظهار  کرد: البته ما چشممان بر حقایق بسته نیست و مردم واقعا بابت گرانی و مسائل اقتصادی و جوانان به دلیل بیکاری و مشکلات ازدواج و مسکن تحت‌فشار هستند؛ اما تاکید می‌کنیم که باید در خصوص انتخابات هوشیارانه عمل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که ما گرفتاری‌های مردم را می‌دانیم و معتقدیم برخی از این مشکلات غوغا می‌کند، ابراز داشت: دشمنان به حضور و استقبال کمرنگ مردم از انتخابات دوم اسفندماه امید بسته‌اند؛ باید با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رای دشمن را ناکام و مایوس کنیم؛ اگر استقبال کم باشد، آن‌ها برای فشار و تحریم بیشتر امیدوار می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که دشمنان سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران و ملت ما اعمال کردند؛ اما اثر نکرد، گفت: بر همه لازم است که روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و ان‌شاءالله نتیجه خوبی هم گرفته خواهد شد.

دشمن می‌خواهد انتخابات کمرنگ باشد

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: با توجه به شرایط کنونی، شرکت در انتخابات واجب است و از مظاهر پایبندی به نظام اسلامی می‌باشد.

او  با اشاره به این‌که شرکت در انتخابات در این مقطع زمانی بسیار مهم است، تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده نظام تمام سعی خود را می‌کنند تا این انتخابات آن‌طور که می‌خواهیم برگزار نشود و مطابق میل آن‌ها باشد؛ بنابراین لازم است به میدان بیاییم و تلاش کنیم انتخابات خوبی برگزار شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که شرکت درانتخابات از مسائل مهم نظام اسلامی است، اضافه کرد: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای حاکی از این است که مردم این نظام اسلامی را قبول دارند و به انتخابات که از مظاهر این نظام است، اهمیت می‌دهند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: شرکت در انتخابات تعیین‌کننده سرنوشت کشور و خودمان است و لازم است مردم را به حضور حداکثری تشویق نماییم.

او تاکید کرد: مردم در انتخاب نامزدها؛ تدین، تعهد، تخصص، آگاهی انقلابی، خدمتگزاری و دشمن‌شناس بودن را در نظر داشته باشند تا افراد اصلح به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

شرکت در انتخابات مایه خاری دشمن است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز در درس خارج اصول فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: رای دادن از الزامات شرعی است و حفظ نظام با شرکت درانتخابات میسر می‌شود.

او افزود: حفظ نظام برای ما اوجب واجبات است و عمل امروز، فردا و پس‌فردای ما مکمل راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌باشد.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: برای این‌که دشمن را خار و سبک کنیم، همه مردم با آگاهی در انتخابات شرکت کنند، ما هم شرکت می‌کنیم.

او گفت: آقایانی که مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفته‌اند، به‌طور حتم نقطه قوتی دارند و انشاءالله همه متدین و عاقل هستند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مردم با تحقیقات کامل تلاش کنند به نامزد‌هایی که نقاط قوت بهتری دارند، رای دهند.

  مجلس خانه ملت است 


آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، ضمن دعوت همه آحاد مردم به حضور گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس خانه ملت و مشارکت در انتخابات وظیفه آحاد ملت است.

او در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس خانه ملت و خانه همه مردم و حق همگان است و همان‌گونه که امام راحل تاکید کردند مجلس دارای اهمیت زیادی است.


این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت انتخاب افراد اصلح در انتخابات، ادامه داد: افراد معتقد، متدین و حامی ولایت فقیه باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.


آیت الله علوی گرگانی، شرکت در انتخابات و انتخاب افراد صالح را ۲ موضوع مهم و خطیر دانست و افزود: در انتخابات مجلس شرکت در انتخابات مجلس بسیار اهمیت دارد به گونه‌ای که همگان باید در این انتخابات مشارکت داشته باشند.


او مشارکت در انتخابات را یک وظیفه دانست و ادامه داد: همچنین باید در انتخابات مردم افرادی را انتخاب کنند که صلاحیت ورود به خانه ملت را داشته باشند و نباید کلید خانه ملت را به دست هر کسی سپرد بلکه باید کلید را به اهلش بسپاریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار