رئیس ستاد انتخابات خوزستان:

۲ بخشدار در خوزستان عزل شدند/ تایید یک داوطلب انتخابات در دقیقه ۹۰

رئیس ستاد انتخابات خوزستان از عزل ۲ بخشدار در استان به دلیل شائبه حمایت از نامزد‌های انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌حسین حسین‌زاده رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۲ بخشدار به دلیل شائبه حمایت از نامزدی، کاندیدا‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عزل شدند.

او افزود: ۲ بخشدار در شهرستان‌های دشت آزادگان و هفتکل به دلیل شائبه حمایت از نامزد‌های انتخابات عزل شدند و سرپرست جدید با حکم استاندار خوزستان منصوب خواهد شد.

حسین زاده بر برگزاری انتخابات سالم و بیطرفانه تاکید و تصریح کرد: اعتماد مردم به مجریان می‌تواند روی انتخاب و مشارکت مردم تاثیرگذار باشد، به همین دلیل رعایت بی‌طرفی و قانون مداری بسیار مورد تاکید است.

او اذعان داشت: با متخلفان و افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند، در هر مرحله از انتخابات برخورد می‌شود.

پیش از این نیز رئیس هیات بازرسی انتخابات خوزستان گفته بود که ۳ شهردار، یک بخشدار و یک شورای شهرستان به دلیل حمایت از برخی نامزد‌های مجلس به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه معرفی شده‌اند.

تایید دقیقه نودی یک نامزد جدید در مسجدسلیمان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین به تایید صلاحیت یک نامزد جدید در حوزه انتخابیه سجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل اشاره کرد و اظهار داشت: با تایید علی رضایی میرقائد، یک نفر به نامزد‌های این حوزه انتخابیه افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل ۵۷ نفر داوطلب بودند که هیات نظارت بر انتخابات صلاحیت ۱۳ نفر و شورای نگهبان پیش از این صلاحیت ۱۹ نفر را تایید کرده بود. البته در روز‌های گذشته چهار نفر در این حوزه انصراف خود را از نامزدی انتخابات اعلام کرده بودند.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.