در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تکمیل راه آهن رشت به انزلی در سال ۹۹

معاون راه آهن شرکت ساخت گفت: راه آهن رشت انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

عباس خطیبی معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال ۹۹ سعی خواهیم کرد پروژه ریلی راه آهن خواف - هرات را به اتمام برسانیم، گفت: راه آهن خواف - هرات یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی و بین‌المللی در کشور است که از طریق آن می‌توانیم به کشور افغانستان متصل شویم.

او با اشاره به اینکه با ساخت این پروژه ریلی و راه آهنی ارتباط بین‌المللی بین تمامی کشورها ایجاد می‌شود افزود: با اتصال و ساخت این راه آهن به طول ۱۳۹ کیلومتر به کشور افغانستان متصل و از آنجا میزان جابه‌جایی بار و مسافر به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: تقدیراتحادیه بین المللی uic ازاقدامات راه آهن ایران برای مقابله با کرونا 


معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به اینکه راه آهن رشت به انزلی به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های ریلی است که در سال ۹۹ به صورت جدی ساخت و اتمام آن را در دستور کار خود قرار خواهیم داد، اظهار کرد: با ساخت این راه آهن اتصال به مراکز استان‌ها و از آنجا اتصال به کشور همسایه را به صورت جدی‌تری دنبال خواهیم کرد.

خطیبی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ برنامه‌ریزی برای اتصال راه آهن به سنندج و همدان را دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: تکمیل راه آهن  بستان آباد به تبریز را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و این دو پروژه از مهمترین اقداماتی است که امیدواریم با تأمین اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه، بتوانیم آنها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم .

او با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات بسیار مؤثری در حوزه ریلی کشور انجام داده‌ایم، گفت: توسعه شبکه ریلی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین اقداماتی بود که در سال گذشته توسط راه‌آهن به شکل جدی دنبال شد.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  در ادامه به راه آهن چابهار - زاهدان هم اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از ابر پروژه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود که تاکنون با تزریق منابع از سوی صندوق توسعه ملی کشور توانسته‌ایم پیشرفت‌های آن را به ۴۲ درصد برسانیم.

خطیبی گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ و با همکاری تمامی دستگاه‌ها و تزریق منابع بتوانیم این پروژه بزرگ را که نقش مؤثری در اتصال به کشورهای CIS دارد به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار