انتقاد سناتور سندرز از وضع سلامت در آمریکا در مناظره انتخاباتی

نامزد انتخابات آمریکا با انتقاد شدید از وضع سلامت در این کشور در مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها در لاس وگاس اعلام کرد هر سال ۶۰ هزار نفر در آمریکا می‌میرند، زیرا به موقع به پزشک دسترسی ندارند.

سناتور برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از وضع سلامت در این کشور در مناظره انتخاباتی ۶ نامزد دموکرات در شهر لاس وگاس اعلام کرد هنوز ۸۷ میلیون آمریکایی بیمه نیستند و هر سال ۶۰ هزار نفر در این کشور می‌میرند، زیرا به موقع به پزشک دسترسی ندارند.

سناتور سندرز در این مناظره درباره وضع بهداشت و درمان و همچنین بیمه‌های بهداشتی در این کشور، گفت: «اجازه دهید خیلی شفاف دو نکته را عرض کنم: به مدت ۱۰۰ سال، از روزولت تا اوباما، این کشور در مورد ضرورت تضمین مراقبت‌های سلامت برای همه حرف زده است.»

نامزد انتخابات آمریکا اذعان کرد: «با وجود این، امروز به رغم هزینه دو برابری در مقایسه با سایر کشورها، هنوز ۸۷ میلیون نفر بیمه نیستند یا به اندازه کافی بیمه ندارند. سندرز افزود: هر سال ۶۰ هزار نفر در کشور ما می‌میرند، زیرا به موقع به پزشک دسترسی ندارند. ما از شر صنعت فاسد و حریص داروسازی خلاص خواهیم شد، صنعتی که گاهی اوقات ده برابر بیشتر از حد لازم از مردم پول دارو می‌گیرند.»

سناتور آمریکایی گفت: «هر سال ۵۰۰ هزار نفر ورشکسته می‌شوند، زیرا نمی‌توانند دارو‌های تجویزی خود را بگیرند. اجازه دهید به دوستان خوبم در اتحادیه کارگری آشپزخانه‌ها بگویم که این اتحادیه یک اتحادیه فوق العاده است. من هیچ گاه لایحه‌ای را امضا نمی‌کنم که مزایای حوزه سلامت آن‌ها را کاهش دهد. ما برای هر اتحادیه‌ای در آمریکا و برای طبقه کارگر، این مزایا را افزایش می‌دهیم.»

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «سال گذشته صنعت مراقبت‌های حوزه سلامت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سود کرد؛ صنعت داروسازی - ۶ شرکت برتر - ۶۹ میلیارد دلار سود کردند. مدیران ارشد اجرایی این شرکت‌ها به ستاد انتخاباتی بوتجج کمک مالی می‌کنند. شاید اکنون وقت آن رسیده که ما فردی را روی کار آوریم که یک نظام سلامت کارآمد را اجرا کند و صنعت داروسازی را ثروتمندتر نکند و برای همه مردم خدمات سلامت بدهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار