انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۴در آذربایجان شرقی تمدید شد

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،در آذربایجان شرقی ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر برای اولین بار واجد شرایط رای دادن شده اند.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، ۲۹۰ نفر در این استان برای کسب ۱۹ کرسی نمایندگی مجلس یازدهم رقابت می‌کنند.

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد



شکایت از نحوه برگزاری انتخابات را به هیات‌های نظارت و دبیرخانه شورای نگهبان اعلام کنید.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه شماره ۱۲ اعلام کرده است: چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رای شکایت مستند خود را به هیات‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه و یا دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم نمایند.

متن اطلاعیه شماره ۱۲ بشرح زیر است:" حمد و سپاس خدای متعال را که بار دیگر الطاف و عنایات خود را شامل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمود و مردم فهیم و آگاه، با حضور در پای صندوق‌های اخد رای امید واهی دشمنان ملت بزرگ ایران را مبدل به یاس نموده و ثابت نمودند که علاوه بر حضور در عرصه‌های اجتماعی و انتخابات، همواره پشتیبان ولایت و گوش به فرمان رهبرخود هستند.

بدینوسیله ضمن تشکر از احاد مردم شریف ایران اسلامی و کلیه هیات‌های نظارت و اجرایی سراسر کشور به اطلاع میرساند در اجرای تبصره ۱ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۶۹ ایین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رای شکایت مستند خود را به هیات‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه و یا دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی: تهران، خیابان امام خمینی (ره)، روبروی دانشکده افسری امام علی (ع)، خیابان فلسطین دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم نمایند.

شایان ذکر است به استناد تبصره ۲ ماده ۶۸ شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، نام پدر، شغل، نشانی کامل و شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

همچنین مستندا به تبصره ۳ ماده ۶۸ در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد قابل تعقیب و پیگیری است.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری"

 


تمدید انتخابات در مناطق شهری آذربایجان‌شرقی تا ساعت ۲۴

با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی، زمان اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مناطق شهری استان تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد.

علیار راستگو رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی جمعه شب در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: تمدید زمان برگزاری انتخابات شامل مناطق روستایی نمی‌شود.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۴در آذربایجان شرقی تمدید شد

او اظهار کرد: بنا بر اعلام و درخواست حوزه‌های انتخابیه استان، رای گیری در مناطق روستایی ساعت ۲۳ به پایان رسیده است.

او اظهار کرد: همه عوامل برگزاری انتخابات در مناطق شهری آذربایجان شرقی تا ساعت ۲۴ امشب در شعبه‌های اخذ رای آماده اخذ آرای مردم عزیز هستند.

او ادامه داد: نتیجه انتخابات بعد از تجمیع آرا از طریق ستاد انتخابات آذربایجان شرقی توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود و هر گونه اعداد و ارقامی اعلامی از منابع دیگر غیرموثق است.

تداوم حضور عوامل انتخابات در شعب الزامی است


صمد عزیزی رییس هیات نظارت بر انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمدید زمان رای گیری بر تداوم حضور عوامل اجرایی و نظارت در پای صندوق‌های رای تاکید کرد.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۳ در آذربایجان شرقی تمدید شد

او  با اشاره به اینکه انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در تمامی مناطق شهری و روستایی استان تا ساعت ۲۳ تمدید شده است، گفت: تداوم حضور عوامل انتخابات در شعب تا پایان زمان رای گیری الزامی است.

 ملت ایران، همبستگی ملی را به نمایش گذاشت



پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که مشارکت مردم در انتخابات رابطه مستقیمی با روند توسعه و پیشرفت کشورمان دارد، گفت: انتخابات میثاق همدلی و همبستگی ملی است که امروز بار دیگر توسط ملت ایران اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۴در آذربایجان شرقی تمدید شد

محمدرضا پورمحمدی درخصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رأی‌گیری از واجدان شرایط رأی در استان، بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

اوبا تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس یازدهم، بیان کرد: شرکت در انتخابات حق شهروندی همه مردم ایران است و این امر مایه مباهات کشور و دلسردی، سرافکندگی و دلهره دشمنان است.

قدردانی دادستان تبریز،ازهماهنگی وهمدلی اعضای هیات های اجرایی

بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز نیز در این دیدار از هماهنگی و همدلی اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات قدردانی کرد.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۲ در آذربایجان شرقی تمدید شد


درخواست امام جمعه تبریز از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم  نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از کسانی که تاکنون موفق به حضور در پای صندوق‌های رای نشده‌اند، درخواست کرد که در منزل نمانند و با انداختن حتی یک رای خود پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های دشمنان نظام و کشور بدهند.

او جمعه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید نام فردا را «شنبه مهربانی» بگذاریم گفت: اگر تا امروز رقابت‌های انتخاباتی و پاره‌ای اختلافات میان نامزد‌های انتخاباتی بود، پس از انتخابات آن را کنار بگذارند و از فردا با مهربانی و محبت با همدیگر برای خدمتگزاری به مردم رفتار کنند.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۲ در آذربایجان شرقی تمدید شد

او افزود: امروز کشورمان در برابر تهدیدات دشمنان نظام نیاز به قوی شدن و اقتدار دارد که یکی از عوامل محقق آن تشکیل مجلس قوی است و برای این منظور نیز حضور پرشور مردم در انتخابات خیلی مهم است.

اوبا بیان اینکه امروز حتی خبرگزاری‌های خارجی به مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس یازدهم اذعان کردند، اظهار کرد: انتخاب نماینده اصلح نیز به قوی شدن مجلس می‌انجامد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر فرمودند نقش آذربایجان در دوره مشروطه و از ابتدای انقلاب تا به امروز برجسته بوده است، تشریح کرد: نقش آذربایجان و آذربایجانی در جنگ نیز فراموش شدنی نیست؛ آذربایجان همیشه پیشتار حوادث تاریخی ایران از جمله در برگزاری راهپیمایی شهادت سردار سلیمانی بود که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

اوادامه داد: دشمنان همواره روی نحوه مشارکت مردم آذربایجان در انتخابات حساب ویژه‌ای باز می‌کنند، لذا از همه کسانی که تا الان در انتخابات شرکت کرده اند، تشکر می‌کنم و از کسانی نیز که توفیق حضور نیافته اند، استدعا دارم که حضور بیاورند و نگویند با یک رای من چه می‌شود، زیرا حتی یک رای آنان نیز از دید دشمنان خیلی مهم است.

او گفت: با توجه به اینکه از تمدید مهلت رای گیری ساعت ۲۲ به بعد در اختیار استانداران گذاشته شده است، از آقای استاندار نیز خواهش می‌کنم که اگر در شعبه‌ای مردم حضور داشته باشند، اخذ رای در آنجا، به شرط نداشتن ایراد قانونی، ادامه داشته باشد

حجت الاسلام آل هاشم افزود: کسانی که رای نداده اند در منزل نمانند و بیایند و رای دهند، هر چند ممکن است گلایه‌های اقتصادی و معیشتی هم داشته باشند.

او اضافه کرد: وقتی تهدید دشمن پیش آمده، ملت ما بیشتر منسجم شده و وحدت خود را بیشتر نشان داده اند و از این رو از کسانی که نیامده اند، استدعا دارم بیایند و با رای خود پاسخ یاوه گویی‌های استکبار را بدهند.

 

ناامیدی دشمن با انتخابات پرشور


صدقی بانوی معلول ورزشکار نیز تاکید کرد: این انتخابات باید پرشور باشد، پشت ولایت فقیه باشیم تا دشمن را نا امید کنیم.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۲ در آذربایجان شرقی تمدید شد

او عضو تبریزی تیم ملی پرتاب نیزه و قهرمان آسیا در حاشیه شرکت در انتخابات  اظهار داشت: ۷۰ مدال ورزشی دارم و آن‌ها را به خانواده شهدا تقدیم می‌کنم.

 

او در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات گفت: برای خودم وظیفه دانستم به عنوان زن ایرانی و مسلمان در انتخابات شرکت کنم.

این بانوی معلول ورزشکار تاکید کرد: این انتخابات باید پرشور باشد، پشت ولایت فقیه باشیم تا دشمن را نا امید کنیم.

صدقی در مورد انتظارات خود از وکلای ملت گفت: از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم به ورزش بانوان توجه ویژه‌ای داشته باشم.

 

زمان رای دهی در آذربایجان شرقی تا ساعت۲۳امشب تمدید شد


 راستگو رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقیگفت: با توجه به استقبال خوب و بالای شهروندان برای حضور در پای صندوق‌های رای زمان رای دهی تاساعت ۲۳امشب در حوزه‌های انتخابیه استان تمدید شد.
انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند/انتخابات تا ساعت ۲۰ در آذربایجان شرقی تمدید شد

علیار راستگو رییس ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌شرقی  اظهار کرد: تمدید زمان رای دهی با پیشنهاد استاندار و تایید وزارت کشور انجام می‌شود.

او افزود: ۵دقیقه مانده به ساعت ۲۳ نیز هر گونه تصمیم جدید درباره تمدید دوباره زمان اخذ رای در شعبه ها  خدمت مردم عزیز آذربایجان شرقی اعلام می شود.

اوبا تاکید بر اینکه با توجه به فرمایش امام راحل که مجلس در راس امور است، افزود: شرکت گسترده مردم در این انتخابات برای انتخاب وکیل خود در مجلس وظیفه قانونی و ملی مردم است.

او ادامه داد: هم اکنون مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات در این استان وجود ندارد و از هیچ شعبه‌ای گزارش تخلف ارسال نشده است و انتخابات در کمال آرامش و سلامت در حال برگزاری است.

رییس ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت نیز با حضور در شعبه‌های اخذ رای به وظایف خود عمل می‌کنند.

راستگو، از مردم خواست در زمان مراجعه به شعبه‌های اخذ رای شناسنامه و شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

مشارکت مردم استان آذربایجان شرقی در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی ۶۲ درصد بود.

دنیا چشم به مشارکت مردم ایران در انتخابات دوخته است


 دکتر جعفر محسنیرئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دنیا چشم به مشارکت مردم ایران در انتخابات دوخته است، گفت: بعد از اتفاقات اخیر و شهادت سردار سلیمانی، اکنون همه‌ی بدخواهان منتظر رفتار و عکس العمل مردم هستند و به همین دلیل حضور مردم در انتخابات امری بسیار مهم و ضروری است.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

 او اظهار کرد: علی رغم فضاسازی‌های منفی، مردم به طور گسترده در این انتخابات حضور یافته‌اند.

او با بیان این‌که انتخابات یکی از شروط دموکراسی است، گفت: حضور در انتخابات نشان می‌دهد که مردم نسبت به آینده‌ی خود حساس بوده و مشارکت در آن را همواره وظیفه‌ی ملی خود دانسته‌اند.

 

توسعه کشور در گروی مجلسی قوی است

محمدرضا پورمحمدیاستاندار آذربایجان شرقی با دعوت از مردم برای حضوری باشکوه و آگاهانه در انتخابات، گفت: توسعه کشور در گروی مجلسی قوی است.

اوبا بیان اینکه انتخابات آرام وبدون هیچ مشکلی پیش می‌رود، افزود: بیش از ۶۱ هزار نفر نیروی مجرب و آموزش دیده در سه هزا رو ۵۳ شعبه فعال هستند.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

او از شهروندان درخواست کرد حضور در پای صندوق‌های رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

پورمحمدی با بیان اینکه انتخابات حق قانونی و شهروندی تمام مردم است، اضافه کرد: هرچقدر مجلس قوی داشته باشیم نسبت به توسعه و پیشرفت کشور امیدوار می‌شویم.

او با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات، گفت: در مقایسه با انتخابات قبل روند مشابه است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز شرکت در انتخابات مایه مباهات کشور و باعث سرافکندگی دشمنان است و بنابراین بار دیگر میثاق و همدلی خود را به نمایش بگذاریم.

مردم با هر گرایش پای صندوق‌های رای بیایند


موسی خلیل اللهیرییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: مردم با هر گرایش و سلیقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید پای صندوق‌های رای بیایند تا عظمت نظام اسلامی را به جهانیان آشکار کنند.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

 او افزود: از آحاد مردم درخواست می‌کنم با هر گرایش و برای مشارکت هر چه بیشتر در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یابند تا بار دیگر قدرت و صلابت جمهوری اسلامی به اثبات برسد، چون مشارکت حداکثری کشوری مقتدر را می‌سازد.

او با اشاره به سخنان مقام رهبری که از امروز به عنوان روز جشن ملی یاد کردند، این روز بزرگ را به مردم آذربایجان شرقی تبریک گفت و اظهار داشت: این نظام الهی مبتنی بر دموکراسی مردم سالاری دینی است که در هیچ جای جهان همتایی برای آن نیست و مردم باید قدردان چنین نعمتی باشند.

خلیل اللهی، برگزاری انتخابات را مصداق بارز و محوری برای دموکراسی دینی برشمرد که در آن مردم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات‌های مختلف، مستمر و مکرر حاضر شده و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته اند.

او معیار‌های انتخاب اصلح را همان شاخص‌ها و معیار‌های توصیه شده از سوی مقام رهبری بیان و اضافه کرد: چنانچه به رهنمود‌های معظم له عمل شود، بدون تردید مجلسی قدر و کشور قدرتمند را برای سال‌های آینده رقم خواهیم زد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد مجلس آینده، مجلسی باشد که برای رفاه مردم و تحولات عمیق اقتصادی وارد عمل شود که تحقق این هدف جز با اعتقاد به ولایت فقیه از سوی نمایندگان ممکن نمی‌شود.

مردم با شرکت در جهاد عمومی افراد ولایی و دلسوز را انتخاب کنند


بهزاد پروین قدس هنرمند تبریزی در حاشیه حضور در انتخابات گفت: مردم در انتخاب خود دقت کنند و افراد انقلابی، شجاع، ولایی و دلسوز را به مجلس بفرستند.

او  بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز هم توانستیم در جهاد عمومی که همان انتخابات است حضور داشته باشیم.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

مستند ساز و فعال فرهنگی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک حکم شرعی است، افزود: با زبان ناقص خود از کسانی که تا بحال نتوانستند شرکت کنند می‌خواهم خود را پای صندوق‌های رای برسانند و در این جهاد عمومی شرکت کنند.

او  تصریح کرد: مردم در انتخاب خود دقت کنند و افراد انقلابی، شجاع، ولایی و دلسوز را به مجلس بفرستند.

انتخابات نماد همبستگی ملی است

«روبیک جانانه» رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان شرکت گسترده در این انتخابات را نماد همبستگی ملی دانست و گفت: معتقدم حضور پرشور در پای صندوق‌های رای از هر قوم، نژاد و مذهبی در حقیقت یکدلی ملت ایران را به جهانیان نشان می‌دهد و مدعیان دروغین حقوق بشر را بار دیگر رسوا می‌کند.

او با اشاره به اینکه در انتخابات ایران نامزد‌هایی از هر سلیقه و جناحی حضور دارند، ادامه داد: مشارکت اقوام و ادیان مختلف در انتخابات و انتخاب آزادنه آنان این حقیقت را روشن می‌کند که احترام به حقوق ادیان و اقوام مختلف در ایران اسلامی حرف اول را می‌زند و آنان آزادانه نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.

او با بیان اینکه ملت ایران در ۴۰ سال اخیر حضور پرشوری در انتخابات داشته‌اند، افزود: این میزان مشارکت در انتخابات تاکنون حتی در کشور‌هایی که خود را متمدن تصور می‌کنند، مشاهده نشده و آنان از دیدن انتخابات باشکوه ایران همواره حیرت‌زده شده‌اند.

رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان گفت: با شرکت پرشور در انتخابات به دنیا ثابت می‌کنیم که دموکراسی موجود در ایران بسیار پررنگ‌تر از سایر کشور‌های مدعی است و گواه روشن بر این ادعا، حضور قومیت‌های مختلف در انتخابات است.


او با بیان اینکه تحلیل‌های نابخردانه دشمنان داخلی و خارجی در طول ۴۰ سال اخیر راه به جایی نبرده و آنان هرگز نتوانسته‌اند وفاداری ملت ایران به نظام را درک کنند، افزود: دشمنان این‌بار نیز از بزرگنمایی برخی مشکلات کشور به منظور کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای نتیجه‌ای نخواهند گرفت.


«جانانه» تاکید کرد: برخی‌ها با بزرگنمایی مسایل و همدستی با دشمنان خارجی به دنبال تشنج هستند، اما باید بدانند که مسایل داخلی کشور ربطی به دشمنان خارجی ندارد و این ملت همچنان به کشور و انقلاب وفادار هستند.


او خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف در انتخابات فرمان عقب‌نشینی به دشمن می‌دهد و یاس و ناامیدی را بر آنان حاکم خواهد کرد.

 

ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی


شهین باهر شهردار تبریز با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نمایندگان انتخاب شده توسط مردم برای تصمیم گیری در مجلس حضور خواهند داشت، برهمین اساس باید نیاز‌های مردم و شهرستان‌ها را به خوبی بدانند و در راستای منافع ملی و جامعه عمل کنند.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

اودر مسجد انگجی پس از انداختن رای خود در صندوق، با تاکید براین‌که نمایندگان باید عملکرد مثبتی داشته باشند، افزود: سالم بودن، اولویت قرار دادن منافع عمومی، پیگیری مطالبات مردمی در سطح شهرستان‌ها از جمله ویژگی نماینده‌ی اصلح است، برخی از نمایندگان در حوزه‌ی منافع ملی به خوبی عمل می‌کنند، ولی در خصوص رسیدگی به مشکلات شهرستان‌ها آنچنان که باید ورود پیدا نمی‌کنند.

اوافزود: برخی از نمایندگان در طول چهار سال نتواستند نیاز‌های شهرستان‌ها را رفع کنند، معتقدم نمایندگان باید پیگیر سهم شهرستان‌ها از درآمد‌های ملی شوند.

شهین باهر با تاکید بر این‌که حضور مردم در انتخابات جهت تعیین سرنوشت و تصمیم گیری در کشور، بسیار موثر است، افزود: اگر در انتخابات شرکت نکنیم و رای ندهیم، حق سوال و اعتراض به نماینده را هم نداریم، چراکه مردم با حضور خود در انتخابات حق دارند از نمایندگان منتخب مطالبات خود را پیگیری کنند.

اودر پایان افزود: از تمامی مردم دعوت می‌کنم در انتخابات شرکت کنند تا افراد اصلح‌تر و با توانمندی بالایی در مجلس حضور داشته باشند.

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی همه است

شهرام دبیریرئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در مسجد انگجی پس از انداختن رای خود در صندوق، در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که شرکت در انتخابات وظیفه‌ی شرعی و قانونی همه است، اظهار کرد: تصمیم گیری نسبت به آینده‌ی کشور وظیفه‌ی هر ایرانی است، معتقدم با انتخاب افراد توانمند در انتخابات می‌توان تصمیم درستی برای امور کشور گرفت.

او ادامه داد: باید به دور از گرایش‌های سیاسی در راستای انتخاب نمایندگان پاک دست و توانمند، تلاش کنیم.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

او افزود: مردم با حضور فعال خود در انتخابات شرکت کرده و نمایندگان اصلح را انتخاب کنند.

دبیری رفع مشکلات مردم را جزو اولویت نمایندگان دانست و گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس نسبت به مسائل شهری توجه ویژه‌ای داشته باشند و در ارتباط با رونق تولید و اشتغال زایی در جامعه به صورت مضاعف، تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردم سالار است، گفت: قطعا مشارکت و حضور گسترده‌ی مردم در صحنه اقتدار کشور را نشان می‌دهد.

 

میزان مشارکت در انتخابات آذربایجان شرقی تاکنون، برابر با دوره گذشته است

راستگو رئیس ستاد انتخابات آذربایجان گفت: در حال حاضر چند ساعت از زمان شروع رای گیری گذشته و میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا این لحظه برابر با دوره گذشته است.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

علیار راستگو در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که هیچ گونه مشکل خاصی در شعبات اخذ رای استان گزارش نشده است، اظهار کرد: ضرورتی برای اخذ اثر انگشت از طریق استامپ در شعب اخذ رای نبوده و یک امر اختیاری است.

او با اشاره به این‌که انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آغاز شده است، افزود: مهلت قانونی رأی‌گیری تا ساعت ۱۸ امروز بوده و درصورت نیاز و صلاح دید وزیر کشور، تمدید می‌شود.

اوخواستار شد: مردم با حضور به‌موقع در پای صندوق‌های رأی‌گیری، مشارکت در این حماسه را به ساعات پایانی موکول نکنند.

راستگو عنوان کرد: تمامی صندوق‌های سیار و ثابت در ۳۰۵۳ شعبه، آماده اخذ رای از شهروندان است.

رای هر ایرانی، سهمی در آینده کشور

فرمانده قرارگاه تاکتیکی ۲۱ حمزه سیدالشهدا با دعوت از مردم آذربایجان‌شرقی برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای، گفت: رای هر ایرانی به منزله سهمی در آینده کشور است.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

او اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی و وظیفه ملی و مدنی است.

اوافزود: برای اینکه هر ایرانی در آینده کشور سهمی داشته باشد باید پای صندوق‌های رای حضوری آگاهانه و گسترده داشته باشند و با انتخاب اصلح خود برای اعتلای ایران اسلامی بکوشند.

سردار میرزایی با بیان اینکه مردم نشان دادند که مردم روز‌های سخت هستند، گفت: در طول ۴۱ سال مردم ایران همواره در مقابل یاوه گویی‌های دشمنان ایستاد ه اند و امروز هم حماسه می‌آفرینند.

حضور پرشور پیران آذربایجان شرقی در انتخابات مجلس

علیار راستگو  رئیس ستاد  انتخابات آذربایجان شرقی،اعلام کرد:حدود ۱۸۰۰ نفر از شرکت کنندگان در انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی تا این لحظه افراد ۸۵ تا ۹۵ ساله هستند.

اوبا بیان این مطلب گفت: ۶۸ نفر از این افراد ۹۵ ساله هستند که این موضوع نشان دهنده امید و علاقه مندی این قشر به کشور است که همپای جوانان پای صندوق‌های رای آمده اند.

شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور در مسجد «رادمردان» منطقه طالقانی تبریز رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کار خیر باید سرعت داشت.

انتخابات مجلس؛انتخابات از پایه‌های جمهوریت نظام

اواضافه کرد: نبابد حضور در پای صندوق‌های رای را به ساعات پایانی محول کرد.

او تاکید کرد: رای اولی‌ها حتما بیایند تا در سرنوشت خود و کشورشان برای ایجاد مجلس قوی و قدرتمند سهیم شوند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: صهیونسیم بین الملل تلاش می‌کند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نشان بدهند.

او گفت: حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح برای داشتن مجلس قوی از ضروریات است.

حجت الاسلام آل هاشم از مردم درخواست کرد کسانی را انتخاب کنید که پایبند به آرمان‌های امام (ره)، و دارای روحیه ایستادگی و مقاومت باشند.

مردم برای پاسخ به یاوه گویی‌های دشمنان همواره در صحنه حاضر شده‌اند

سردار حسین عبدی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: استکبار جهانی برای انتخابات نیز به شدت به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان بود، اما مردم بابصیرت ایران، همواره در پاسخ به یاوه گویی‌های استکبار جهانی و دشمنان در صحنه حاضر شده‌اند.

انتخابات مجلس؛انتخابات از پایه‌های جمهوریت نظام

او با بیان این‌که شرکت در انتخابات به مفهوم تعیین سرنوشت کشور است، اظهار کرد: مردم سالاری دینی یکی از موارد قابل توجه در نظام جمهوری اسلامی است.

اوافزود: مشارکت در انتخابات نماد مردم سالاری دینی بوده و سرنوشت کشور در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه انتخابات رقم می‌خورد.

او افزود: دشمنان اینبار نیز علی رغم صرف هزینه‌های زیاد در فضای رسانه‌ای و القای خواسته‌های شیطانی خود، نتواستند کاری انجام دهند و از همان اول وقت شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای هستیم.

هر رای، تیری به چشم آمریکای جهان خوار و اسرائیل کودک کش است

سردار عابدین خرمفرمانده سپاه عاشورا پس از انداختن رای خود در صندوق، نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس قوی با حضور حداکثری و رای مردم تشکیل می‌شود، از این رو برای انجام وظیفه و تکلیف ملی خود هر چقدر بتوانیم در صحنه‌ی انتخابات حضور داشته باشیم به همان اندازه در عظمت و سرنوشت کشور خود اثرگذار خواهیم بود.

انتخابات مجلس؛انتخابات از پایه‌های جمهوریت نظام

او افزود: دوم اسفند، روزی ماندگار است، چرا که می‌خواهیم عظمت، قوت و عزت خود را با رای دادن به اثبات برسانیم.

اوبا بیان این‌که هر چقدر حضور باشکوه‌تر و حداکثری باشد به همان اندازه مجلس قوی با رای اکثریت مردم شکل خواهد گرفت، گفت: حضور در انتخابات پاسخی محکم برای بدخواهان مردم ایران است.

انتخابات از پایه های جمهوریت نظام

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقینیز پس از شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در مسجد آیت الله انگجی تبریز خاطرنشان کرد: تمام ارکان نظام با رای مردم شکل می‌گیرد و این نعمت بزرگی است.

انتخابات مجلس؛انتخابات از پایه‌های جمهوریت نظام

او با بیان اینکه مردم امروز حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد افزود: شرکت در این انتخابات حق مردم برای تصمیم گیری در آینده کشور در شکل گیری مجلس قوی است.

او یادآور شد: با توجه به تلاش دشمنان برای سست کردن روحیه مردم، امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور مردم در پای صندوق‌های رای نیاز داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه شرایط برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان مهیا شده است افزود: سه هزار و ۵۴ صندوق اخذ رای در ۱۳ حوزه انتخابیه استان مستقر شده است.

او خاطرنشان کرد: مردم استان از اول صبح با اشتیاق در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و رصد آرای ریخته شده به صندوقها، حاکی از افزایش تراکم در شعب اخذ رای است.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای

رای دهندگان می‌توانند با اطمینان خاطر در شعب اخذ رای حاضر شوند

جهانگیر اسکندرزادهمدیرکل انتظامی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت:ای دهندگان می‌توانند با اطمینان خاطر در شعب اخذ رای حاضر شوند. 

 اوبا بیاناینکه امنیت استان کاملا سفید و عادی است، افزود: در این دوره از انتخابات برنامه ریزی‌های منظمی انجام شده تا همه شعبه‌های اخذ رای از نظر انتظامی و امنیتی زیر پوشش باشند.ر

او ادامه داد: همه عوامل امنیتی و انتظامی استان پای کار هستند و این نشان می‌دهد که در آذربایجان شرقی فضای مساعدی برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای فراهم است.

امنیت کامل بر انتخابات حاکم است

بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز نیزگفت: با گذشت چند ساعت از آغاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، امنیت کامل بر شعبات اخذ رای این حوزه حاکم است.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

 اوافزود: در حال حاضر اخذ رای از مردم سه شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو در قالب یک حوزه انتخابیه در تعداد یکهزار و ۲ شعبه در حال انجام است و مردم بدون کوچکترین مشکل در شعبات حاضر شده و رای خود را به صندوق می‌اندازند.

او با بیان اینکه تعداد ۱۱۹ شعبه در شهرستان اسکو، ۸۴ شعبه در شهرستان آذرشهر و ۸۰۰ شعبه اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است، اظهار داشت: از مجموع شعب اخذ رای در شهرستان تبریز که شامل تبریز، باسمنج، سردرود و خسروشهر می‌شود، تعداد ۷۸۳ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار است که از این تعداد نیز ۴۷ شعبه مخصوص خواهران، ۴۰ شعبه مخصوص برادران و ۷۱۳ شعبه مشترک می‌باشد.

مهدوی تعداد کل واجدان شرایط رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۳۷ نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد واجدان شرایط رای در شهرستان تبریز یک میلیون و ۳۷۹ هزار نفر است و به طور متوسط حدود ۷۰ درصد جمعیت هر شهرستان واجد شرایط رای دهی هستند.

او اعلام کرد: تعداد ۲۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو دست اندرکار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که در قالب هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

مشارکت ۲۵ هزار در ۴۵ دقیقه اول آغاز فرایند رای گیری در استان

مرتضی محمدزاده دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز از مشارکت ۲۵ هزار در ۴۵ دقیقه اول آغاز فرایند رای گیری در استان خبر داد.

اودر جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: همکاران ما در تمامی حوزه‌های انتخابی بدون هیچ مشکلی مستقر شده و مشغول رای‌گیری هستند.

او اضافه کرد: ارتباط مخابراتمان به خوبی و بدون مشکل برقرار بوده و با بیش از ۹۴ درصد شعباتمان در این ستاد ارتباط آنلاین داریم.

اوافزود: مردم با حضور به‌موقع در پای صندوق‌های رأی‌گیری، مشارکت در این حماسه را به ساعات پایانی موکول نکنند.

آرای مردم آذربایجان شرقی در سه هزار و ۵۳ شعبه اخذ رأی جمع آوری می‌شود.

رأی‌گیری تا ساعت ۱۸ امروز انجام خواهد شد

علیار راستگو  رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ،نیزگفت: رأی‌گیری تا ساعت ۱۸ امروز انجام خواهد شد و درصورت نیاز و صلاحدید وزیر کشور تمدید می‌شود.

انتخابات مجلس؛ حضور مردم آذربایجان شرقی پای صندوق‌های رای/شبکه‌های معاند با بهانه ویروس کرونا علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند

او با تأکید بر لزوم همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی برای شرکت در انتخابات گفت: واجدان شرایط در تعرفه‌های صادرشده نام و نام خانوادگی نامزد موردنظر را همراه با کد انتخاباتی به‌صورت خوانا درج کنند چراکه تعرفه انتخابات تنها یک‌بار صادر می‌شود.

اودرباره استفاده از دستگاه‌های جدید احراز هویت در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: این دستگاه‌ها قبلا در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به صورت آزمایشی در ۵ حوزه استفاده شده بود و یکی از اساسی‌ترین مزیت‌های آنها، به‌منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی، مجهز شدن به دوربین فیلم برداری است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های دستگاه احراز هویت از تخلفات احتمالی همچون آرای تکراری و استفاده از شناسنامه‌های باطل شده و مخدوش و زیر سن قانونی جلوگیری می‌شود.

راستگو اضافه کرد: پس از احراز هویت افراد مراجعه‌کننده به صندوق‌های رأی، کاربر تعرفه رأی را صادر می‌کند و فرد می‌تواند رأی خود را وارد صندوق کند.

او همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره اتصال به سامانه جامع انتخابات بوده و با توجه به این موضوع همه شعب اخذ رأی به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت شعب به‌صورت مستقیم رصد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: ۶۲ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رأی و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار