انتخابات مجلس؛ نرخ مشارکت انتخاباتی استان سمنان در چله اول انقلاب چقدر است؟

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان از پیش‌بینی ۶۳۸ شعبه اخذ رای در این استان خبر داد و گفت: مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات گوناگون در ۴۰ سال اخیر ۷۶.۵ درصد بوده است.

انتخابات مجلس؛ نرخ مشارکت انتخاباتی سمنانی‌ها در چله اول انقلاب چقدر است؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید متقی، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان و دبیر ستاد انتخابات استان گفت:  شعبه‌های رای‌گیری استان سمنان، در برگیرنده ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار است که در طول امروز رای‌های مردم شهرستان‌های هشتگانه استان را اخذ خواهند کرد.

او افزود: در سراسرز استان شرایط مناسبی برای تسهیل در فرآیند رای‌دهی هم‌استانی‌ها فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان بالغ بر ۵۱۴ هزار نفر حق رای دارند، ابراز داشت: بررسی انتخابات‌های مختلف استان در چهار دهه گذشته گویای این است که نرخ مشارکت مردم استان همواره در حدود ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

متقی از مشارکت بالای مردم این استان در انتخابات ادوار مختلف مجلس، خبرگان، ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی خبر داد و اظهار کرد: مردم استان سمنان در انتخابات ادوار مجلس نیز همواره مشارکت بالاتری نسبت به میانگین کشوری داشتند و انشاالله در این دوره نیز مردم استان با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: میانگین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات گوناگون ۷۶.۵ و در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۰.۲ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
مهم این انتخابات هست که ۳۰ درصده
آخرین اخبار