یک کارشناس اقتصادی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارائه مجوزهای کسب و کار نیازمند نظارت پسینه است

شعبانی گفت:متاسفانه نهاد‌های صادرکننده مجوز، هیچگونه نظارتی پس صدور گواهینامه کسب انجام نمی‌دهند.

بهبود ارائه مجوز برای ایجاد انگیزه دربین تولید کنندگانشعبانی کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با در گفت‌و‌گو با خبرنگار لطفا تولید گروه اقتصادی  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط صدور مجوز کسب و کار و بهبود این فضا اظهار کرد: مجوز هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی از سازمان ها و اتحادیه های مختلف دریافت می کنند، تنها جنبه فرمالیته داشته و هیچگونه نظارت هوشمندانه ای بروی آن مجوزها انجام نمی گیرد.  همچنین مشکل اصلی در حوز‌ه‌ی صدور مجوز اینجاست که، جنبه اجرایی و آموزشی ندارد.

او گفت: به طور مثال اشخاص حقیقی برای دریافت مجوز از اتحادیه در کلاس های چند روزه شرکت می‌کنند، در حالی که دوره های مدیریت برای تولید کالا و ارائه خدمات را به صورت عملی نیاموخته اند و تنها متکی به تجربه سنتی خود بوده و به دلیل عدم اطلاعات به روز توانایی رقابت با رقبای خارجی را ندارند.

این کارشناس اقتصادی مطرح کرد: اگر همه ی قوانین برای صدور مجوز کسب وکار به صورت دقیق و با نظارت بالا صورت گیرد سبب عرضه تولید کالا و خدمات با کیفیت بسیار بالاتری دربازار می شود.

و درادامه تصریح کرد: در دولت اقدامات شایانی در راستا بهبود دریافت مجوز کسب و کار صورت نگرفته است "چرا مواردی که جنبه اجرایی دارند، تنها بصورت یک طرح در مجلس و بدون تصویب باقی می مانند و یا جنبه عملیاتی پیدا نمی کنند".

شعبانی در پایان درمورد ارتقاء جایگاه ایران در حوزه‌ی جهانی کسب وکار گفت: باید سطوح مدیریت درخصوص دادن مجوز کسب وکار را بهبود ببخشیده و به کارفرمایان داخلی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر صنعت و تولید و ارائه خدمات مصرانه کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار