آماده تحویل بودن شناسنامه‌های صادره در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: افراد متقاضی شناسنامه می‌توانند برای دریافت آن‌ها به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مصطفی امانی پور مدیرکل ثبت احوال لرستان اظهارداشت: این اداره کل در راستای فراهم کردن مقدمات انتخابات در کنار کار‌های اصلی و قانونی از جمله عضویت در هیات‌های اجرایی انتخابات برای تحویل مدارک هویتی هم آمادگی دارد.

او افزود: در این راستا از یکماه پیش اطلاعیه‌هایی صادر و مصاحبه‌هایی انجام شد تا افرادی که شناسنامه مفقوده و مخدوش شده برای تعویض شناسنامه به محل‌های پیش بینی شده مراجعه کنند.

امانی پور ادامه داد: هم اینک شناسنامه هاآماده تحویل است و از شهروندانی که نسبت به دریافت مدارک خود اقدامی نکردند درخواست می‌شود هر چه سریعتر برای دریافت شناسنامه مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان اظهار داشت: افرادی که در روز‌های قبل درخواست تعویض و یا اعلام مفقودی شناسنامه داشتند می‌توانند با مراجعه به ادارات و نمایندگی‌های ثبت احوال شناسنامه خود را تحول بگیرند.

امانی پور عنوان کرد: کارکنان اداره کل ثبت احوال امروز در ادارات حضور و فعالیت دارند تا در صورت بروز سوال، مشکل و ابهامی در زمینه احراز هویت بتوانند پاسخگو باشند.

او گفت: افرادی که شناسنامه کهنه‌ای دارند، اما مشخصات آن مشخص و آشکار بوده نیازی به تعویض شناسنامه ندارند بنابراین انتظار می‌رود اصراری بر تغییر شناسنامه نداشته باشند بلکه بعد از رای دادن می‌توانند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند.

امانی پور ادامه داد: ارائه بدنه کارت شناسایی ملی برای رای دادن ضروری نیست بلکه شماره ملی نیاز است و هم اینک بر روی شناسنامه بیشتر افراد شماره ملی نیز قید شده همچنین در صورت بیان شفاهی شماره ملی می‌توان هویت فرد رای دهنده را استعلام و صحت آن را بررسی و تایید کرد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان توصیه کرد: افرادی که کارت ملی دارند آن را به همراه شناسنامه تحویل اپراتور بدهند چرا که در این صورت مدت زمان ثبت، استعلام و احراز هویت به یک سوم کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار