کرونا وارد مهاباد نشده است

مدیر بهداشت و درمان مهاباد گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ویروس کرونا در مناطق شهرستان مهاباد گزارش نشده است.

کرونا وارد مهاباد نشده استبهزاد مدیر بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در حال حاضر موارد ابتلاء به بیماری کرونا در شهرستان مهاباد گزارش و مشاهده نشده و مردم این شهرستان می‌توانند با بهره گیری از دانش و استفاده از توصیه‌های پزشکی در رابطه با ویروس کرونا از مشاهده شدن علایم آن پیشگیری کنند.

بهزاد با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد آمادگی کامل را برای مقابله و پیشگیری از این بیماری دارد، افزود: سلامت مردم در اولویت است و با تجهیز مراکز درمانی تا حد ممکن از شیوع آن جلوگیری می‌کنیم.

او اضافه کرد: برای آمادگی علیه ویروس کرونا مقرر شده بر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی افزوده و عمل‌های اکتیو کنسل و بیماران شفا یافته ترخیص شود.

مدیر بهداشت و درمان مهاباد با اعلام اینکه پیشگیری از این بیماری امر ضروریست، ادامه داد: همچنین کمیته ویژه مقابله با ویروس کرونا به منظور جلوگیری و کنترل آن در این شهرستان تشکیل شده است.

او با بیان اینکه علایم این بیماری هنوز ناشناخته است و نیاز به مطالعات بیشتر دارد اظهار داشت: نوع ویروس از خانواده ویروس کرونا بوده و علایم اصلی آن شبیه به سرما خوردگی از جمله تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است، شهروندان در صورت علایم ویروس کرونا می‌توانند به پایگاه‌های خدمات بهداشتی مراجعه و از شیوع آن جلوگیری کنند.

مدیر بهداشت و درمان مهاباد از شهروندان خواست به توصیه‌های پزشکی از جمله شستن دست ها، بهداشت فردی و استفاده از ماسک‌ها در نقاط آلوده توجه و همچنین از روبوسی کردن همدیگر بپرهیزند.

بهزاد تصریح کرد: رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی از طریق اطلاع رسانی عموم مردم تنها راه مقابله با ویروس کرونا است و شبکه بهداشت موارد و چگونگی پیشگیری از ویروس را با توزیع بروشور آموزشی، حضور در مکان‌های عمومی از جمله غذاخوریها، مدارس بدون اضطراب و تنش آموزش می‌دهند.

ویروس کرونا در چین تا این لحظه دستکم جان دو هزار نفر را گرفته و هزاران نفر دیگر را آلوده کرده است.

شیوع سریع و خطرناک این ویروس علاوه بر چین سازمان بهداشت جهانی رو به تکاپو واداشته تا با همکاری‌های بین المللی این ویروس مهار شود.

بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید ۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند که با احتساب این تعداد مبتلایان کرووید ۱۹ نفر تایید شده در کشور به ۵ نفر می‌رسد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.