وزیر خارجه سعودی: ضروری است که فشار‌ها علیه ایران ادامه پیدا کند

وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست خبری با همتای آلمانی خود، خواستار ادامه روند اعمال فشارها علیه ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست مشترک خبری با هایکو ماس، همتای آلمانی‌اش، در برلین خواستار ادامه اعمال فشارها بر ایران شد.

او با طرح ادعاهای تکراری ریاض علیه کشورمان گفت: ضروری است که فشار‌ها علیه ایران ادامه پیدا کند تا این کشور دخالت‌های خود در امور کشور‌های منطقه را متوقف کند. 

وزیر امور خارجه عربستان سعودی، کشوری که با حمله و محاصره یمن تاکنون موجب جان باختن شمار زیادی از مردم این کشور شده است، همچنین در این نشست خبری مدعی شد: حملات حوثی‌ها (نیروهای انصارالله) نشان می‌دهد برای حل بحران یمن جدی نیستند. مهم است که امدادرسانی انسانی در یمن ادامه پیدا کند.

فیصل بن فرحان در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: از اقدام ترکیه در اعزام تعداد زیادی از مزدوران به لیبی ابراز نگرانی کردیم.

وزیر امور خارجه آلمان هم در این نشست مشترک خبری گفت: ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان تا زمانی که جنگ در یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

در پی به قتل رسیدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی از سوی عوامل دولت ریاض، در اکتبر سال ۲۰۱۸ آلمان ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان را اعمال کرد. برلین در سپتامبر سال ۲۰۱۹ ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان را به مدت ۶ ماه دیگر تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
گاو شیرده برو که صاحب تو منتظر دوشیدنت است .
آخرین اخبار