آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

حضور ملت نشانه گسترش روحیه انقلابی است

خطیب جمعه قم گفت:حضور گسترده مردم در انتخابات نشانه گسترش روح ایمان، اخلاص و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله  اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره به روایتی در مورد اهمیت عقیقه کردن برای فرزندان اظهار کرد: عقیقه یک تأثیر معنوی و روحی دارد و اگر برای فردی در کودکی عقیقه نشده آن فرد در دوران بزرگسالی خود نیز می‌تواند عقیله کند.

او با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ آیه ما را در قرآن کریم به تقوا فراخوانده است، اضافه کرد: یکی از عوامل و نمود‌های تقوا همراهی انسان با پاکان، صادقان و درستکاران است و انسان متقی فردی است که زندگی خود را با در کنار خوبان رقم می‌زند و به خوبان نیز رأی می‌دهد و با آن‌ها دوستی و رفاقت می‌کند که این رفاقت و دوستی در زندگی انسان عاملی برای شکل‌گیری شخصیت اوست.

امام جمعه قم عنوان کرد: اگر انسان با صالحان نشست و برخاست داشت در تاثیر عقیده و اخلاق آن‌ها قرار می‌گیرد و به جایگاه متفاوتی خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه در اسلام به موضوع دوستی و حلقه‌های معاشرت تاکید شده است، عنوان کرد: انسان متقی به حلقه‌های غیر متقین نیز وارد می‌شود تا در میان آن‌ها اثر گذاشته و امر به معروف و نهی از منکر کند، اما ذات او در محدوده دوستان درست تعریف می‌شود؛ بنابر این دوستی با دوستان خوب از عوامل و نشانه‌های تقواست که باید مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی با تاکید بر اینکه ماه رجب، شعبان و رمضان پیش‌روی ماست، مطرح کرد: این سه ماه بهترین فرصت‌های خودسازی و سلوک به سمت خداوند متعال است و شروع ماه رجب شروع یک دوره خودسازی است و ما باید دقت داشته باشیم که شاید این ماه‌ها آخرین ماه‌های زندگی و عمر ما باشد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: ملائکه الهی همه را به ماه رجب و آغاز یک دوره جدید خودسازی فرا می‌خوانند؛ این چند روز باید برای ماه‌های شریف آماده شویم تا از این ماه‌ها برای نزدیکی به خداوند متعال بهره‌مند شویم.

او از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مراسم‌های اربعین سردار سلیمانی و انتخابات امروز قدردانی کرد و گفت: این حضور گسترده نشان از گسترش روح ایمان، اخلاص و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.