گزارش چند تخلف انتخاباتی در مشهد

معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: چندین مورد از تخلفات رای‌گیری ،منجر به بازداشت شده که در برخی شهر‌ها یا در حواشی مشهد بوده، اما در مشهد بازداشت نداشتیم.

گزارش چند تخلف انتخاباتی در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی و رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی گفت: تا دیروز ۱۸ پرونده تخلف انتخاباتی در سطح خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: بیشتر پرونده‌های گزارش شده در حوزه هواداران و اعزام کاروان‌های اتوبوسی و مینی بوسی بوده است و بعضی موارد هم اسامی را در اختیار مردم قرار می‌دادند که شناسایی شدند.

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی گفت: مورد دیگری هم که در دست بررسی است این است که یکی از نامزد‌ها مردم را دعوت کرده به غذا و پرداخت وجه نقد در ازای رای و در حال پیگیری است که صحت دارد یا خیر.

مرتضوی افزود: برخی از نمایندگان نیز در قالب مجالس تعذیه و مجالس دیگر حضور پیدا کردند و اگر حالت تبلیغات داشته حتما برخورد خواهد شد، برخی هم نفر پیروز انتخابات را با پیامک اعلام کردند و آن‌ها هم شناسایی شده اند و با آن‌ها به صورت قانونی برخورد خواهد شد. ۲ نفر بازداشتی هم در مورد کاروان‌های اتوبوسی و مینی بوسی در حوزه طرقبه و شاندیز داشته ایم.

او تصریح کرد: بعد از بررسی پرونده‌ها و اثبات تخلف برای یک نامزد در صورت بررسی و تایید تخلف این مجوز برای شورای نگهبان وجود دارد که آرای آن صندوق را باطل اعلام کند.

 
انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.