امام جمعه اهواز:

انتخابات عامل زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب/رای سفید مجلس قوی شکل نمی‌دهد

امام جمعه اهواز با بیان اینکه انتخابات یکی از عوامل زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب است، گفت: رای سفید نمی‌تواند مجلس قور را شکل دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز دوم اسفندماه اهواز امام جمعه اهواز گفت: امامان جمعه مجاز نیستند درباره کاندیدا‌ها توصیه داشته باشند، اما این بهانه نشود که مردم رأی سفید بدهند، چراکه با مشورت گرفتن از بزرگان می‌توانند انتخابی درست داشته باشند و بدانید که رأی سفید نمی‌تواند مجلس شورای اسلامی قوی در پی داشته باشد.

او با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از لحاظ جوهری تفاوت انتخابات در نظام مقدس اسلامی با سایر کشور‌ها این است که در آن کشور‌ها با انتخابات فقط یک رئیس جمهور و یا چند نماینده انتخاب و به پارلمان راه پیدا می‌کنند، اما با انتخابات در جمهوری اسلامی چشم انداز یک انقلاب در سایه رأی و حضور حداکثری مردم مشخص می‌شود. در کشور ما نگه داشتن آرمان‌های انقلاب با انتخابات شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی به مردم دنیا این پیام را مخابره می‌کند که آرمان‌های انقلاب اسلامی هنوز زنده است و این حضور حداکثری باعث قدرتمندتر شدن ایران اسلامی در صحنه و عرصه‌های بین‌المللی است و تاکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم به همین دلیل است.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: پرچم آرمان‌های اسلامی و انقلابی در منطقه به عهده نظام اسلامی است که حضور حداکثری مردم می‌تواند آن را تضمین کند. میزان مشارکت بالای مردمی در انتخابات نشان دهنده ارتقا آرمان‌های امام راحل، اسلام، شهدا و مکتب حاج قاسم سلیمانی است. میزان مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده امید و توجه مردم به مسائل خودشان و مسائل منطقه‌ای است؛ امید و توجه مردم به مسائل خودشان در هم تنیده شده و دشمن نمی‌تواند در چنین جامعه‌ای که امید و حضور حداکثری به خصوص در عرصه انتخابات دارد، نفاق و آشوب ایجاد کند.

او با بیان اینکه مجلس آینده باید مجلس مکتب حاج قاسم سلیمانی باشد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید شجاع باشند و جهادی تلاش کنند. تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشند. مردم و مقام معظم رهبری مجلسی را می‌خواهند که نمایندگانش آتش به اختیار باشند. در عرصه انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون همه صف‌بندی‌ها و طیف‌ها را می‌شناسیم و احزاب و طیف‌ها همواره با شعار‌های متفاوت به میدان می‌آیند. طیف‌هایی هم هستند که با شعار‌های انقلابی به میدان می‌آیند اگرچه به آن‌ها اعتقاد ندارند، اما چون می‌دانند که این شعار‌ها بر آمده از فطرت آدمی هستند و هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند، آن‌ها را بیان می‌کنند. اما مردم باید حق را از باطل تشخیص دهند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان افزود: باید بدانیم که دشمن با کدام یک از جریان‌های انقلاب سر جنگ داشته و همواره به آن‌ها حمله کرده و با کدام یک از جریان‌ها همراهی کرده و آن‌ها به عنوان پادو‌های آمریکا و استکبار جهانی طلبکارانه میدان می‌آیند و با تبلیغات، نظر مردم را به خودشان جلب می‌کنند و اگر توانستند دستاورد حداقلی داشته باشند آن را به خودشان نسبت می‌دهند، ولی همین که احساس کردند شکست خوردند از شعار‌هایی که در انتخابات می‌دادند خود را کنار کشیده و با کمال گستاخی می‌گویند این‌ها هیچ ارتباطی به ما ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد ادامه داد: در نظام مقدس اسلامی باید به هر عملی با نگاه تکلیف‌گرایی نگریسته شود. اگر ما می‌خواهیم مشکلات عدیده کشور را حل کنیم باید مجلس قوی شکل بگیرد، مجلس قوی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأی حداکثری باشد. اگر رأی‌ها به افراد لایق، توانمند و دشمن‌شناس باشد، هر رأی مردم به منزله موشک نقطه‌زنی در قلب دشمن است.

او اظهار داشت: در چند سال گذشته با کمال تأسف مجلس در تراز انقلاب اسلامی کمتر شکل گرفته است. حدود بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و این زیبنده نظام اسلامی نیست. باید نظارت‌ها بر عملکرد نمایندگان مجلس قوی باشد. از شورای نگهبان تشکر می‌کنم گرچه نواقصی بوده، ولی بدانید اگر شورای نگهبان به تدبیر امامین انقلاب شکل نگرفته بود، امروز کشور ما در دامن استکبار و آمریکا بود.

او خطاب به مردم گفت: سعی کنید در ساعات باقی‌مانده با مشورت به افراد اصلح رای بدهید. باید دقت داشته باشیم افرادی را انتخاب کنیم که بیشترین شاخصه‌های تراز انقلاب اسلامی را دارا باشند. تعدادی از افرادی که کاندیدا شدند و صلاحیت‌شان تایید نشد به دل نگیرند و تعدادی از نمایندگانی هم که کاندیدا شدند نه تنها باید رد صلاحیت شوند بلکه برای عبرت سایرین باید محاکمه شوند تا جرات نکنند با سرنوشت مردم بازی کنند.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، گفت: ابتدای ماه رجب به خواندن دعایی سفارش شده است که بستر و زمینه را برای ورود با معرفت به ماه رمضان فراهم می‌کند. ماه رجب ماه ولایت است و همه ما باید خودمان را برای بهره‌برداری از آن آماده کنیم.

او با اشاره به ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام بیان داشت: عصر امامت امام باقر (ع) عصر نوزایی شیعه است. دوران زندگی ایشان ادامه منطقی دوره زندگی امام سجاد (ع) است که به احیای اسلام و شیعه منجر شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.