خوزستان عاری از ویروس کرونا/ حساسیت در بیماریابی ادامه دارد

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه موردی مشکوک به بیماری کرونا در استان مشاهده نشده، گفت: حساسیت در بیماریابی ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهدی حسینی‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان در جلسه کمیته پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک به کرونا ویروس (covid-۱۹) که امروز جمعه، ۲ اسفندماه در این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه موردی از ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان مشاهده نشده است، گفت: تمام مواردی که بعضا به عنوان مورد مشکوک به بیماری‌های تنفسی گزارش‌دهی می‌شوند را با دقت و حساسیت بالا بررسی می‌کنیم.

او بیان داشت: تمام مواردی که بعضا به عنوان مورد مشکوک به بیماری‌های تنفسی گزارش‌دهی می‌شوند را با دقت و حساسیت بالا بررسی می‌کنیم. تاکنون مورد مشکوک به کرونا ویروس نداشته‌ایم، ولی این حساسیت را در بیماریابی ادامه خواهیم داد.

حسینی زاده اظهار کرد: در شرایطی که مواردی از ابتلا به این بیماری در کشور مشاهده شده است، آرامش و سلامت روان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و از هم استانی‌ها درخواست می‌شود تا اخبار مربوط به این موضوع را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت بهداشت فردی و اصول خود مراقبتی شامل؛ تماس نداشتن (دست دادن و روبوسی) با یکدیگر، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه است و انتظار می‌رود مردم در جهت تامین سلامت خود و خانواده، این موارد را بیش از گذشته رعایت کنند.

او در پایان در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی موضوع بیماری ویروس کرونا ادامه داد: اطلاع‌رسانی درباره شناسایی موارد جدید بیماری کرونا صرفا از طریق روابط عمومی و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار