در حال بروز رسانی ....

نتایج شمارش آرا در حوزه‌های دهگانه انتخابات آذربایجان غربی/مشخص شدن نتیجه قطعی ۹ حوزه از ۱۰ حوزه انتخابیه

نمایندگان منتخب در حوزه‌های ۱۰ گانه آذربایجان غربی مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، با پایان یافتن فرآیند اخذ رأی انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان غربی، شمارش آرا در ده حوزه انتخابیه استان آغاز شده است و ادامه دارد. آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه های انتخابیه  به شرح زیر اعلام می‌شود.


منتخبان مردم ارومیه برای حضور در مجلس یازدهم مشخص شدند

فرماندار ارومیه با اشاره به قطعی‌شدن نتایج انتخابات مجلس یازدهم در این شهرستان گفت: از مجموع ۳۴۴ هزار و ۸۸۶ رای اخذ شده، «سیدسلمان ذاکر»، «روح‌الله حضرت‌پور» و «وحید جلال‌زاده» به عنوان منتخبان مردم ارومیه راهی بهارستان شدند.


سلماس به نماینده جدید رای داد

در حوزه انتخابیه سلماس از تعداد ۷۶ هزار و ۷۱۹ آرای شمارش شده یعقوب رضازاده با ۲۴ هزار و ۷۶۷ رای حائز اکثریت آرا شد.


مردم میاندوآب نماینده دور نهم را انتخاب کردند

در حوزه انتخابیه میاندواب از یک صد هزار و ۳۲۳ رای  ماخوذه، مهدی عیسی زاده رای بشترین آرا را به خود اختصاص داد و به مجلس راه یافت.


در حوزه انتخابیه مهاباد نیز جلال محمودزاده با ۱۹ هزار و ۳۰۴ رای از ۵۰ هزار و ۵۴ رای شمارش شده راهی بهارستان شد.


بوکان به دور هفتم مجلس بازگشت

انور حبیب زاده هم در حوزه انتخابیه بوکان با ۲۶ هزار و ۹۶۵ رای از ۴۸ هزار و ۳۵۰ رای اخذ شده به عنوان مردم این منطقه انتخاب شد.


بازگشت نماینده مجلس نهم حوزه انتخابیه ماکو

مردم حوزه انتخابیه ماکو، شوط، چالدران و پلدشت، نیز با ۲۰ هزار و ۱۳۰ رای از ۹۷ هزار و ۶۸۹ رای ماخوذه محمد علی پور (رحمتی) را به بهارستان راهی کردند.


عادل نجف زاده هم با کسب  ۶۸ هزار و رای ۶۲۴ از ۱۵۱ هزار و  ۷۸۶ رای ماخوذه موفق شد از حوزه انتخابیه خوی و چایپاره به مجلس شورای اسلامی راه یابد.


مردم حوزه انتخابیه پیرانشهر- سردشت هم کمال حسین پور را با ۳۵ هزار و ۶۹۷ رای از مجموع ۷۰ هزار و ۹۸۱ رای اخذ شده به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.


در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نقده – اشنویه هم مردم ۷۸ هزار و ۶۷۳ رأی از ۱۲۸ هزار و ۷۳۱ آرای این حوزه را به علی زنجانی حسنلویی را دادند.


«حسن همتی» هم با کسب مجموع ۱۲ هزار و ۵۶۶ رای از مجموع ۶۰ هزار و ۴۰۲ رای ماخوذه و تنها با اختلاف ۷۸ رای نسبت به نفر دوم موفق شد از حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب به خانه ملت راه پیدا کند.

۱۲ نفر از آذربایجان غربی راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

۱۳۷ نفر در آذربایجان‌غربی برای رسیدن به ۱۲ کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت کردند.

 انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.