نتایج رسمی انتخابات در چهار حوزه انتخابیه استان کرمانشاه اعلام شد

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه نتیجه انتخابات در چهار حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

 انتخاباتبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمد ابراهیم الهی تبار  بیان  کرد: براساس آخرین آمار تایید و ثبت شده در سامانه جامع انتخابات، در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی از تعداد ۴۳ هزار و ۷۷۷ رای صحیح ماخوذه، «سیدجواد حسینی کیا» با کسب ۱۰ هزار و ۹۳۵ رای حائز اکثریت آرا شده و به عنوان منتخب مردم در این حوزه انتخابی به مجلس راه یافت.

او افزود: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر نیز از تعداد ۶۷ هزار و ۷۱۲ رای صحیح ماخوذه، «آرش زره تن لهونی» ۳۰ هزارو ۶۱۶ رای را به خود اختصاص داده و به عنوان منتخب مردم در این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.

 الهی تبار گفت: در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو نیز از تعداد ۸۳ هزار و ۹۵۴ رای صحیح ماخوذه، «مجتبی بخشی پور» با کسب ۱۴ هزار و ۳۴۹ رای و «نادر نادری» با کسب ۱۳ هزار و ۱۲۷ رای، به مرحله دوم انتخابات راه یافته و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

او ادامه داد: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب هم از مجموع ۸۲ هزار و ۹۸۷رای ماخوذه، «شهریار حیدری» با کسب ۲۷ هزار و ۸۰۱ رای، به عنوان منتخب مردم در این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

 رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: آخرین آمار سایر حوزه‌ها پس از تایید و ثبت در سامانه جامع انتخابات کشور و تایید هیئت نظارت مرکزی، در ساعات آینده به اطلاع مردم استان کرمانشاه خواهد رسید.

 

نامزدها تا ۲ روز فرصت طرح شکایت  دارند

 

حجت الاسلام محسن  رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: بعد از اعلام قطعی نتایج انتخابات، نامزدها تا ۲ روز فرصت طرح شکایت همراه با مستندات در هیات‌های اجرایی و نیز تا هفت روز مهلت طرح شکایت در دبیرخانه مرکزی شورای نگهبان را دارند ادعاها باید همراه با مستندات ارایه شود.

او افزود: طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات اگر کسانی شکایتی دارند باید براساس مستندات شکایتشان را ارایه دهند اما اگر دلیلی ارایه نکنند کسی که از او شکایت شده است می تواند در دادگاه مطالبه حق کند.

حجت الاسلام مفید در خصوص فاصله کم آرای کاندیداها نیز گفت: طبق قانون هر کاندیدایی که ۲۰ درصد آرا را کسب کرده باشد می تواند به مجلس برود حالا می خواهد نسبت به نفر بعد اختلافش هزار رای یا ۱۰ هزار رای باشد.

او در خصوص زمان اعلام نتایج نیز بیان داشت: آمار انتخابات الان تقریبا تعیین تکلیف و وارد سیستم شده است و باید تجمیع آمار انجام بدهیم در این مرحله هم فرمانداری ها تجمیع آرا خودشان را دارند و هم شورای نگهبان و در نهایت پس از تطبیق و تجمیع، این آمار به هییات مرکزی نظارت بر انتخابات می رود و به صورت رسمی اعلام می شود.

رییس دفتر شورای نگهبان استان در خصوص وضعیت کلی سلامت انتخابات اعلام کرد: به طور کل از روند برگزاری انتخابات در استان راضی هستیم و اگر احیانا تخلفی گزارش شود که بر نتیجه نهایی تاثرگذار باشد حتما به موضوع رسیدگی می شود

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۹:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
مردم.گل کاشتند مسئولین مدیون حماسه های مردمند ...
اکثرا از عملکرد ضعیف نمایندگان گله مندند..و..و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
سنقر نماینده خوبی داره
آخرین اخبار