ارسال پرونده ۵ بنا و حمام تاریخی گیلان برای ثبت در فهرست آثار ملی

مستندات و پرونده ۵ بنا و حمام تاریخی گیلان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور ارسال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: فرآیند مستندسازی و تهیه پرونده ۵ بنا و حمام تاریخی استان در حال حاضر تهیه و به شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد.

او افزود: حمام‌های قدیمی کیاسر در لاهیجان، دهکا در آستانه‌اشرفیه، سباح کوچکی در رودسر، احمدی در پیربازار رشت و خانه تاریخی اقبال در شهر بندرانزلی از جمله بنا‌های تاریخی هستند که پرونده آنان برای ثبت ملی ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با بیان اینکه گیلان در حال حاضر دارای هزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، کشور است، گفت: این استان شمالی از حیث تراکم آثار تاریخی در رتبه چهارم فهرست آثار ملی قرار دارد.

شهرود امیر انتخابی افزود: ابتدای امسال تاکنون ۴۷۹ پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در گیلان صادر و هزار و ۴۲ پروانه بهره‌برداری دیگر نیز تمدید شده است.

او، ایجاد اشتغال را یکی از آثار مثبت صدور پروانه‌های بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری دانست و گفت: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری از هتل، هتل آپارتمان، واحد پذیرایی، مجتمع گردشگری، مرکز سرگرمی تفریحی، خانه مسافر، بوم‌گردی از ابتدای امسال برای هزار و ۳۶۴ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با بیان اینکه هم‌اینک ۲۹۵ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۱ هزار میلیارد ریال در استان در دست اجرا است، افزود: با تکمیل، و بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری، بستر لازم برای ایجاد اشتغال ۴ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

امیرانتخابی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بوم گردی، ۱ اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.