مربی تیم کاراته دانشگاه آزاد:

غیبت ملی پوشان کاراته در سوپر لیگ توفیق اجباری بود

حیدری گفت: غیبت ملی پوشان در سوپر لیگ کاراته کشور باعث دیده شدن بازیکنان جوان شد.

احسان حیدری مربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد حضور در لیگ کاراته وان امارات بیان کرد:  بازیکنانی مانند پورشیب، عسگری و گنج زاده شانس دارند که از طریق بالا بردن امتیازات رنکینگ، سهمیه المپیک را به دست بیاورند؛ بنابراین در کنار این‌ها بازیکنان دیگری هم می‌توانند به صورت دلخواه در این رقابت‌ها شرکت کنند. مهدی خدابخشی برای اینکه در کورس رقابت‌ها باقی بماند به این رقابت‌ها اعزام شد و من هم، چون مربی شخصی او هستم به امارات سفر کردم.  

۶ سهمیه المپیک کاراته در دسترس است

حیدری در مورد پیش بینی اش از شانس کاراته کا‌های ایرانی در کسب سهمیه المپیک بیان کرد: در بخش کومیته در خوشبینانه‌ترین حالت ۳ سهمیه می‌گیریم. یکی از سهمیه‌ها توسط عسگری قطعی شده است. در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم ممکن است امیر مهدی زاده شرکت کند. او کار سختی خواهد داشت، اما شانس دارد. در بخش بانوان هم سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی شانس بالایی دارند. رزیتا علیپور هم از نظر امتیازی بسیار نزدیک است و می‌تواند به کسب سهمیه امیدوار باشد.

غیبت ملی پوشان تیم دانشگاه آزاد در سوپر لیگ توفیق اجباری بود

او در مورد وضعیت تیمش در سوپر لیگ کاراته بیان کرد: فینال سوپر لیگ احتمالا اواخر فروردین ماه برگزار می‌شود و ما به عنوان صدرنشین این رقابت‌ها به مرحله نیمه نهایی صعود کردیم و مقابل تیم رعد قرار می‌گیریم. در این چند هفته به دلیل اینکه بازیکنان ما در کورس سهمیه المپیک بودند نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم و همین مورد توفیق اجباری شد تا بازیکنان جوان به کار گرفته شوند. من (به عنوان یکی از اعضای کادر فنی) و صافی (سرمربی تیم) از عملکرد بازیکنان راضی هستیم.


بیشتر بخوانید: تکنیک ناب قهرمان کاراته ایران سوژه کتاب ژاپنی شد + عکس


سوپر لیگ ایران متکی به ۲ تیم خاص نیست

حیدری بیان کرد: نمی‌توان سوپر لیگ ایران را ۲ قطبی تصور کرد و فقط ۲ تیم پاس ناجا و یا دانشگاه آزاد را مدعی قهرمانی دانست. مثلا در دیدار پاس برابر رعد پدافند به قدری حساسیت بازی بالا بود که تا ثانیه‌های پایانی کسی نمی‌دانست چه تیمی به نیمه نهایی می‌رسد. باید قبول کرد که کیفیت لیگ به دلیل برخی شرایط پایین آمده است، اما در بازی‌های نیمه نهایی رقابت‌های بسیار جذابی را شاهد خواهیم بود که نمی‌توان نتایج آن را پیش بینی کرد.

باید ساز و کار قرارداد‌ها در لیگ کاراته تغییر اساسی کند

او درباره رایگان بازی کردن برخی کاراته کا‌ها در لیگ برتر اظهار کرد: برخی از کاراته کا‌ها تنها هدفشان این است تا روی تاتامی خود را نشان بدهند و تجربه کسب کنند، بنابراین از قراردادی که با تیم‌ها در لیگ یا سوپر لیگ می‌بندند مبلغی را دریافت نمی‌کنند. از یک جهت این قدام مفید است، اما باید یک ساز و کار را برای این موضوع در نظر بگیریم. وقتی یک بازیکن در رقابت‌های رده بالایی مانند سوپر لیگ مسابقه می‌دهد، باید از فیلتر‌هایی خاص رد شوند. این بازیکن تمام فیلتر‌ها را رد می‌کند باید قرارداد مالی مشهود و در دسترس داشته باشد.

حیدری

کرمانشاه سهم زیادی در معرفی قهرمانان کاراته داشته است

مربی کاراته دانشگاه آزاد در پایان اظهار کرد: من در کرمانشاه زندگی می‌کنم. این شهر ظرفیت بالایی برای معرفی کاراته کا‌های ایران دارد و خیلی تلاش برای استعدادیابی توسط ما صورت گرفته است و الان هم نتیجه اش حضور بازیکنان سطح اولی مانند مهدی خدابخشی، سامان حیدری، علی مسکینی، عبدالله ولدی و ... در تیم ملی است. کرمانشاه سهم زیادی در مدال آوری دارد و امیدوارم کاراته ما در تمام جنبه‌ها به حقی که دارد برسد چرا که ما پتاسنیل درخشش بیش از این را داریم.


بیشتر بخوانید: عسگری: حمایت مسئولان از کاراته‌ها در حد پیام تبریک باقی نماند/ در مسابقات کاراته وان اتریش شرکت می‌کنم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار