چگونه ریزش مو ایجاد می‌شود؟

ریزش مو علل متعددی دارد که شناسایی آن می‌تواند در درمان آن موثر باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ریزش مو زمانی رخ می‌دهد که پوست سر و فولیکول‌های مو در شرایط نامطلوبی قرار می‌گیرد. این نتیجه می‌تواند در نتیجه یک بیماری یا تغییراتی در طبع و به هم خوردن تعادل هورمونی بدن، شرایط نامساعد جسمی، نگهداری غلط مو اتفاق بیافتد.

پزشکان معتقدند که ریزش ۹۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی است.

ریزش مو در افراد با یکدیگر متفاوت است و انواع ریزش مو با هم فرق دارند. گاهی عوامل داخلی سبب ریزش مو است که گاهی عواملی مانند شیوه غلط زندگی و نگهداری نامناسب اثرگذار باشد.

عوامل درونی شامل بیماری‌های کبدی، کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای مو، مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و املاح مثل ویتامین آ، سلنیوم و مس، کم خونی، یبوست، طبع بدن و سر، مشکلات هورمونی و تیروئید است.

همچنین دلایلی مانند کیست تخمدان، مصرف برخی از قرص‌ها، انگل دموکس مایت، قارچ، استرس و تنش‌های عصبی، کم کاری غدد فوق کلیوی، عفونت‌های داخلی، سوءتغذیه و رژیم‌های سخت و خودسرانه، بارداری، زایمان و شیردهی باعث ریزش مو شود.

شیوه غلط زندگی نظیر نخوردن صبحانه و شام، رفتار خشن با موها، کم‌خوابی، زیاد خوابیدن، شستن مو‌ها با آب داغ، تغییر فصل، استفاده از شامپو‌های حاوی سولفات، کلر موجود در آب، آلودگی هوا، جمع شدن چربی و سلول‌های مرده کف سر، ایستاده حمام کردن در ریزش مو موثر است.

با یافتن دلایل ریزش مو می‌توان برای کاهش و کنترل آن اقدامات لازم را انجام داد. به کسانیکه مشکلات درونی دارند آزمایش‌های لازم را انجام دهند تا دلایل ریزش مو نمایان شود. در صورت مشخص شدن بیماری‌ها یا کمبود ویتامین‌ها با حل آن مشکل می‌توان ریزش مو را تا حد زیادی درمان کرد.

درمان‌های خانگی نیز تا حد زیادی در درمان ریزش مو موثر است که از جمله آن می‌توان به آب پیاز، دم کرده رزماری، دم‌کرده آویشن و بابونه نام برد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.