مقصر احتکار ماسک کیست؟ وزارت صمت یا بهداشت؟

محتکران ماسک و ژل‌های ضد عفونی کننده، زودتر از کرونا دست به کار شدند!

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، به دنبال انتشار خبر مرگ پنج ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و بستری بودن چند مورد مشکوک، این روز‌ها کودک و بزرگ از آخرین اظهار نظر‌های پرفسور سمیعی در کانال‌های تلگرامی و توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا صحبت می‌کنند.

عده‌ای هم که خود را زرنگ‌تر از دیگران تصور می‌کنند با هجوم به داروخانه‌ها و خرید همه ماسک‌های ساده و دارای فیلتر و محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده، سهم هم وطنانشان را احتکار می‌کنند.

بی شک، مسئولان معاونت غذا و دارو و شرکت‌های تولید کننده و پخش کننده از وضعیت موجود بی‌خبر نیستند، صف‌های خرید ماسک و ژل و محلول ضد عفونی کننده نشان از نایاب شدن این محصولات بهداشتی در داروخانه‌های سطح شهر است.

داروخانه‌ها می‌گویند: همه ماسک‌ها و ژل‌های ضد عفونی کننده در اقدامی بی‎سابقه با قیمت گران به فروش رفته است.

ماسک در داروخانه‌های مرکز شهر هم نایاب شده یکی از فروشندگان می‌گوید: هر چه داشتیم فروختیم.

مدیر یک داروخانه خصوصی می‌گوید: تا دیروز هر چه داشتیم به قیمت دو هزار تومان فروختیم و الان صحبت از ۱۰ هزار تومان است و شرکت‌ها از توزیع ماسک خودداری می‌کنند.

مسئولان هلال احمر نیز می‌گویند ماسک ندارند.

رئیس انجمن تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی ضمن تایید کمیاب شدن ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده دست در داروخانه‎های تبریز به دنبال شیوع ویروس کرونا می‌گوید: متاسفانه عده‌ای سودجو که می‌دانستند این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد، ماسک‌ها را از داروخانه‌ها جمع آوری کرده‌اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه داروخانه‌ها ماسک‌ها را به قیمت خرید به فروش می‌رسانند و گران فروشی از سمت داروخانه‌ها نیست، می‌گوید: اینکه شرکت‌ها مجاز به افزایش قیمت هستند یا نه، سوالی است که وزارت صمت باید پاسخ بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار