مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خبر داد؛

نام نویسی ۴ هزار بیمه‌شده استان در سامانه ارزیابی وسع

ممتحن از نام‌نویسی چهار هزار بیمه‌شدگان در سامانه ارزیابی وسع در استان سمنان خبر داد و گفت: این سامانه برای تعیین حق بیمه ایجادشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه چهار هزار بیمه‌شده استان سمنان در سامانه (ارزیابی وسع) نام‌نویسی کردند، گفت: این سامانه به‌منظور بررسی دهک‌های مالی و تعیین حق بیمه ایجادشده است که تمامی بیمه‌شدگان سلامت در این سامانه ثبت‌نام می‌شوند.

او بابیان اینکه در حال حاضر ۸۴ درصد از افراد ثبت‌نام‌شده در سامانه (ارزیابی وسع) ارزیابی شدند، افزود: از این تعداد ۶۵ درصد دفترچه‌های بیمه خود را دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان بابیان اینکه پنج گروه‌درمانی شامل بیماران هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه، ام‌اس و تالاسمی به دلیل هزینه‌های بالای درمان از خدمات رایگان بیمه سلامت در استان بهره‌مند هستند، ابراز داشت: بیمه سلامت می‌کوشد تا با ارائه خدمات بیماران خاص را که هزینه‌های کمرشکن درمانی دارند تحت پوشش قرار دهد تا در کنار دغدغه سلامتی دغدغه مالی نداشته باشند.

ممتحن بابیان اینکه ۲۰۶ هزار نفر زیرمجموعه بیمه سلامت هستند که این تعداد حدود یک‌سوم جمعیت استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سال گذشته در استان سمنان بابت تأمین داروی بیماران بیمه سلامت ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد که از این میزان بیش از ۴۰ میلیارد ریال تنها برای بیماران خاص بود.

او از اجرای طرح هم‌پوشانی بیمه بیش از دو هزار نفر در استان سمنان خبر داد و افزود: طرح هم‌پوشانی بیمه بیش از دو هزار نفر در استان باهدف جلوگیری از استفاده افراد از چند بیمه در حال اجرا است که این طرح در استان ماهانه برای ۲۰۰ نفر اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان به مبلغ هزینه‌های درمان پرداختی به مؤسسه‌های درمانی از طریق این بیمه اشاره کرد و ابراز داشت: طی سال گذشته ۹۵۰ میلیارد ریال مبلغ هزینه درمان به مؤسسه‌های درمانی از طریق بیمه سلامت استان سمنان بود که از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان دامغان پرداخت شد.

او اضافه کرد: سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه از سوی بیمه سلامت استان سمنان به خدمات پزشکی شامل مامایی، دارویی و آزمایشگاهی در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی پرداخت شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار