کاهش آب‌های زیرزمینی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، فتحی رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای تحقیقات بخش کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و شور شدن برخی از اراضی زراعی و باغی استان، گفت: مرکز تحقیقات باید با موقعیت شناسی، تشخیص زمینه‌های تحقیق و معرفی ارقام سازگار با شرایط موجود، در جهت شناسایی و حل و فصل معضلات و مشکلات پیشرو گام بردارد.

فتحی  گفت: تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی از جمله فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مرکز تحقیقات استان در امر تولید نمود عینی پیدا می‌کند.

او افزود: فعالیت زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی همه در راستای توسعه پایدار و افزایش تولید محصولات کشاورزی قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه باید نسبت به شرایط موجود تصمیم گیری کنیم، گفت: شرایط دگرگون شده و طبیعت خواه ناخواه تاثیر خود را برجا می‌گذارد از این رو باید با شرایط فعلی خودمان را تطبیق دهیم.

او با اشاره به فلسفه وجودی و حضوری شورای پژوهش، افزود: واحد اجرایی با در نظرگرفتن شرایط جوی جدید استان و محدودیت منابع آب و خاک، باید با تامین نیاز‌های تحقیقاتی تقاضامحور و معرفی ارقام جدید محصولات زراعی و باغی منطبق با اقلیم منطقه، اقدام موثری در راستای افزایش و توسعه فعالیت‌های کشاورزی انجام دهد.

فتحی افزود: اعتبارات مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد که با مشخص شدن موضوع تحقیق، یک درصد کل اعتبارات استان به صورت یک جا در اختیار مراکز تحقیقاتی گذاشته می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: واحد‌های اجرایی اعم از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل امور عشایر، معاونت بهبود تولیدات گیاهی، معاونت بهبود تولیدات دامی باید با مشخص کردن برنامه‌های اقتصادی و پژوهشی خود و اعلام آن به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، نتایج حاصله را مطالبه و مورد بهره برداری قرار دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.