معاون روابط کار وزارت کار مطرح کرد؛

فروش تجهیزات غیر استاندارد حفاظت شخصی در بازار تهران/ سازمان تعزیرات حکومتی ورود پیدا کند

شاکرمی گفت: نباید اجازه دهیم عده‌ای برای کسب سود وسایل حفاظت شخصی غیر استاندارد را از چین به کشور وارد و عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی پنجاهمین سالگرد تأسیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت مرکز فنی و بهداشت کار که امروز (یکشنبه، ۴ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با ۵۰ سال سابقه زیر نظر سازمان بین المللی شروع به فعالیت کرد که نقش اساسی در ارتقا فرهنگ، دانش و ارتقاء سلامت محیط کار دارد.

وی افزود: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و ایمنی کار می‌تواند بازویی برای اجرا و تدوین آیین نامه‌های شورای عالی حفاظت فنی و ایمنی کار باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این مرکز باید تغییر نگرش، فرهنگ و آموزش ایمنی را در دستور کار خود قرار دهد و روش‌های سنتی را کنار بگذارد و به سمت استفاده از فناوری‌های نوین برود.

شاکرمی بیان کرد: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار باید یک گزارش از عملکرد ۵۰ ساله خود تهیه کند تا ببینیم در سطح بین المللی چه جایگاهی دارد.

وی گفت: امروز در کشور حدود ۲۰ هزار کمیته حفاظت فنی در واحد‌های تولیدی داریم که باید نسبت به آموزش و نظارت بر روی این کمیته‌ها اقدام کنیم، زیرا کمیته‌های حفاظت فنی نقش مهمی در افزایش ایمنی نیروی کار دارند. تقویت کمیته‌های فنی در واحد‌های تولید در جهت صیانت از ایمنی نیروی کار را باید در دستور کار قرار دهیم.

معاون روابط کار وزارت کار گفت: باید بسیاری از وسایل کار در واحد‌های تولید نوسازی شوند و متأسفانه برخی وسایل در واحد‌های تولید حدود ۱۰۰ دسی بل صدا تولید می‌کنند و به دلیل فرسودگی نه کارآیی دارند و هم به ایمنی کارگران ضربه می‌زنند، البته این کار به دلیل وضعیت اقتصادی کمی مشکل شده است.

شاکرمی افزود: ما در چند سال گذشته بر روی کار‌های سخت و زیان آور تمرکز داشتیم و بسیاری از نیرو‌های کار با استفاده از این قانون بازنشسته شدند که ما می‌توانستیم با ایمن سازی محیط از تعداد مشاغل سخت و زیان آور کم کنیم، زیرا تداوم این شرایط هم نارضایتی کارفرما، سازمان تأمین اجتماعی و هم مشکلاتی را برای نیروی کار ایجاد کرده است و بسیاری از کارفرما‌یان در پرداخت ۴ درصد برای مشاغل زیان آور به سازمان تأمین اجتماعی مشکل دارند.

وی بیان کرد: باید کمیته‌های تشخیص مشاغل سخت و زیان آور یک بازنگری روی واحد‌های تولیدی داشته باشند و واحد‌های تولیدی را با ایمن سازی از گروه سخت و زیان آور خارج کنند.

شاکرمی با اشاره به فروش وسایل ایمنی کار و حفاظت شخصی غیر استاندار در بازار تهران گفت: فاجعه است و نباید اجازه دهیم عده‌ای برای کسب سود وسایل حفاظت شخصی غیر استاندارد را از کشور چین وارد کنند و سازمان تعزیرات حکومتی باید بر کار مراکز فروش نظارت کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار دارای عملکرد خوبی در آموزش کارگران دارد و سالیانه یک میلیون نفر، ساعت آموزش به کارگران داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار