ترویج امر سلامت توسط ۲۰۰ سفیر در مدارس با نیاز‌های ویژه

۲۰۰ سفیر سلامت در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان به ترویج سلامت فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استانبا تأکید بر اهمیت انتخاب سفیران سلامت در مدارس گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش فرهنگ سازی، انتقال آموزه‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت گروه‌های مختلف دانش آموزی است.

رنجبر گفت: سفیران سلامت در دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم با هدف آگاه سازی، توانمندسازی شناخت عوامل تأثیرگذار برسلامت فردی و اجتماعی، تصمیم گیری صحیح درانتخاب رفتار‌های بهداشتی و رعایت شیوه زندگی سالمدر مدارس با نیاز‌های ویژه حضوردارند.

او با بیان اینکه سفیران سلامت آموزش‌های لازم را در سطوح خودمراقبتی فردی و خانوادگی فرا گرفته و به سایر هم سالان آموزش می‌دهند، افزود: اشاعه تندرستی، نشاط وپویایی بافرهنگ سازی وآموزش‌های مناسب برای تقویت بنیان‌های سلامت از دیگر فعالیت‌های مراقبین سلامت می‌باشد.

رنجبر تصریح کرد: سبک زندگی سالم، تغذیه صحیح واصولی، سلامت فردی، سلامت زیست محیطی، اصول ایمنی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر وغیرواگیر، مشارکت در تیم‌های امدادونجات از اقدامات مهی است که توسط این دانش آموزان در مدارس آموزش وانتقال داده می‌شود.

او اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می‌زند.

رنجبر اضافه کرد: برنامه‌های متعددی مانند جشنواره غذای سالم، فلوراید تراپی، برنامه‌ها و جشنواره‌های مناسبتی، چون روز جهانی غذا، روز جهانی دیابت، پویش ملی مبارزه با سرطان، هفته سلامت، هفته محیط زیست و هفته منابع طبیعی به عنوان دیگر برنامه‌های سفیران سلامت در مدارس استثنایی استان در حال اجراست.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: تکمیل پرونده‌های بهداشتی وثبت اطلاعات در سامانه بهداشتی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کنترل سلامت، نظارت بر بهداشت و ایمنی، تشکیل شورای بهداشت، برگزاری جلسات آموزشی ویژه والدین به منظور توجه نمودن به سلامت جسم و روان دانش آموز و افزایش آگاهی دانش آموزان و اولیای آن از دیگر اقدامات در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.