آزمایش کرونا از فردا در اصفهان آغاز می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان گفت:از فردا در اصفهان برای تشخیص کرونا ویروس در مرکز پژوهشکده بیماری‌های عفونی آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی جوادی رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان صبح امروز در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: باید توجه داشت که ویروس‌ها خود به خود امکان انتشار ندارند، ویروس‌ها نقشه راه هستند، بر روی سلول می‌نشینند و روند تکثیر سلول را تحت تأثیر نقشه راه خود قرار می‌دهند.

او با بیان اینکه کرونا ویروس شکل تاج و خورشید است، ادامه داد: کرونا ویروس جدید کووید ۱۹ نامگذاری شده و از خانواده هفتمین ویروس کرونای شناخته شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه سارس و مرس نیز از خانواده گرونا ویروس هستند، افزود: سارس از بین رفته، مرس هنوز در خاور میانه وجود دارد و از شتر منتقل می‌شود.

او در خصوص چرایی عدم توانایی در تشخیص کرونا ویروس نیز اظهار کرد: این ویروس اغلب به صورت سرماخوردگی ساده است و بعد ادامه می‌یابد، کرونا ویروس در انسان ایمنی ندارد و می‌تواند منتشر شود، در بسیاری از موارد کرونا را نمی‌توان کشف کرد، آنتی بادی برای این ویروس نداریم، باید این ویروس را برای تشخیص جدا کنیم که این امر آزمایش پیشرفته می‌خواهد.

جوادی با بیان اینکه تاکنون برای تشخیص کرونا ویروس تنها یک آزمایشگاه در تهران فعال بود، افزود: در این شرایط کشور را به ۱۰ قطب تقسیم کرده‌ایم و از فردا در اصفهان در مرکز پژوهشکده بیماری‌های عفونی به وسیله دکتر میرهندی آزمایش پی سی آر برای تشخیص کرونا را آغاز می‌کند، کیت را ارسال کرده‌اند و اگر کیت در اصفهان تمام شود دکتر میرهندی توان تولید کیت را دارد.


او با بیان اینکه با افزایش دمای هوا انتشار ویروس کرونا نیز کاهش می‌یابد، اضافه کرد: در اصفهان هنوز مطالعات و آزمایش برای تشخیص کرونا نداشتیم، بنابراین نمی‌توان گفت مبتلای قطعی به این بیماری داریم یا خیر.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه با شروع کرونا در قم در اصفهان جلسات متعددی با حضور استاندار، شهردار، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و … انجام شد، اضافه کرد: در این زمینه از همه مسئولان قدردانی می‌کنم و به ویژه رئیس مرکز بهداشت استان که اهتمام ویژه‌ای به این امر دارند.

او با تاکید بر اینکه معاونت حمل ونقل و ترافیک باید نسبت به ضدعفونی کردن ناوگان با توجه به استفاده روزانه ۶۰۰ هزار نفر از این سیستم توجه داشته باشد، اضافه کرد: معاونت فرهنگی نیز در حال حاضر از برگزاری هر گونه برنامه که نیاز به تجمع افراد دارد خودداری کند.

جوادی همچنین به لزوم تجهیز سرویس بهداشتی‌های سطح شهر به مواد ضدعفونی اشاره کرد و گفت: شهروندان نیز باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند تا از ین بحران با موفقیت عبور کنیم.

او با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم عمر ویروس چند روز است و آیا بیمار بعد از بهبودی می‌تواند ناقل باشد یا خیر، تصریح کرد: ماه‌ها زمان برای اطلاع پیدا کردن از ویروس لازم است و از این رو بهترین راهکار برای پیشگیری رعایت اصول بهداشتی است.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
افرین