استاندار خراسان رضوی؛

ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه ابتلا به کرونا

استاندار خراسان رضوی گفت: اقدامات پیشگیرانه باید در همه مراکز درمانی، هتل‌ها، فرودگاه و راه آهن با قوت ادامه پیدا کند.

ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه ابتلا به کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، رئیس کل دادگستری استان، دادستان مشهد و تعدادی از مسئولان استانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرجع رسمی اعلام اخبار و اطلاعات مربوط به ویروس کروناست.

او راهبرد نخست استان برای مقابله با ویروس کرونا را اقدامات پیشگیرانه برشمرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه باید در همه مراکز جمعیتی، بیمارستان ها، فرودگاه، مترو و راه آهن با قوت ادامه پیدا کند.
 
رزم‌حسینی افزود: در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پروتکل ویژه‌ای برای خراسان رضوی تدوین و به مراکز هدف ابلاغ شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: هر گونه اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان مرجع رسمی و سخنگوی حوزه بهداشت و سلامت انجام خواهد گرفت.

رزم‌حسینی تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم، به رغم ضرورت حفظ آرامش، نباید در ارتباط با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه، سهل انگاری شود؛ در فضای مجازی هم نیاز به انتشار اطلاعات دقیق و صحیح و آگاهی بخشی به مردم توسط اهل فن و نخبگان روان شناسی وجود دارد.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی به صورت رسمی گزارش نشده است، افزود: در صورت لزوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید حسب شرایط در سطح ملی دستورالعمل‌های یکنواخت را در خصوص مقابله با ویروس کرونا اعلام کند.

در این جلسه معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علائم اولیه بیماری کرونا را خفیف‌تر از بیماری آنفلانزا برشمرد و گفت: به رغم مسری بودن ویروس کرونا، میزان مرگ و میر آن از آنفلوآنزای H۱N۱ پایین‌تر است.

قاسم جان‌بابایی افزود: افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند و دارو‌هایی با زمینه ایمنی مصرف می‌کنند، در خصوص این بیماری باید مراقبت بیشتری انجام دهند تا مردم کمتر در معرض ویروس قرار گیرند.

او با تاکید بر اینکه در راستای مدیریت شرایط باید آموزش‌های لازم ارائه شود، تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با این بیماری رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها با صابون به صورت صحیح و دقیق است.

جان بابایی افزود: برخی افراد به داروخانه مراجعه کرده و درخواست مواد ضد عفونی کننده می‌کنند در حالی که شستن دست‌ها با آب و صابون به صورت اصولی، مطمئن‌ترین و ارزانترین روش است.
 
جلسه پیشگیری از ویروس کرونا علاوه بر استانداری خراسان رضوی، در فرمانداریهای این استان برگزار شد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار