آمریکا در سکوت خبری درگیر آنفلوانزاست

نیویورک پست در گزارشی نوشت در حالی که جهان نگران ویروس کروناست، ده‌ها کودک در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست می‌دهند.

آمریکا در سکوت خبری درگیر آنفلوانزاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک پست در گزارشی نوشت: از مهر امسال تاکنون بین ۱۶ تا ۴۱ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند.

این نشریه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: در حالی که جهان نگران ویروس کروناست، ده‌ها کودک در آمریکا بر اثر بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مرکز کنترل بیماری، در زمستان امسال در آمریکا ۱۰۵ کودک تا کنون جان خود را به علت ابتلا به آنفلوانزا از دست داده‌اند که دستکم شش نفر آن‌ها در نیویورک بوده‌اند. در گزارش هفتگی مرکز کنترل بیماری آمده است, ۱۳ کودک تا ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) جان خود را از دست داده‌اند. جزئیات بیشتر درباره ۱۰۵ کودکی که جان خود را از دست داده اند به شرح زیر است:
۹ کودک ۵ ماهه و کوچکتر
۱۹ کودک ۶ تا ۲۳ ماهه
۲۱ کودک ۲ تا ۴ ساله
۳۱ کودک ۵ تا ۱۱ ساله
۲۵ نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله
به گزارش آسوشیتدپرس، در هفته گذشته در ایالت‌های داکوتای جنوبی، اورگان، ویسکانسین، ماین، کارولینای شمالی و مینه سوتا نیز گزارش‌هایی درباره مرگ کودکان بر اثر آنفلوانزا به ثبت رسیده است. با وجود این تعداد مرگ و میر، مرکز کنترل بیماری اعلام کرد، امسال واکسیناسیون در جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزای شدید بیش از ۵۰ درصد موثر بوده است.

دولت آمریکا می‌گوید در فاصله اول اکتبر تا ۱۶ فوریه (۹ مهر تا ۲۷ بهمن) بین ۲۹ تا ۴۱ میلیون نفر به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده و بین ۱۶ تا ۴۱ هزار نفر از این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس در ۴۳ ایالت آمریکا از جمله نیویورک شیوع پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
مثل اينكه اين قرن قرن شيوع بيماريهاست
آخرین اخبار