اعمال مجازات جایگزین حبس برای یک پزشک متخصص اردبیلی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از اعمال مجازات جایگزین حبس برای یک پزشک متخصص اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در یک پرونده قضایی این پزشک متخصص اردبیلی به جهت قصور در انجام اعمال پزشکی به میزان ۱۰ درصد، در دادگاه بدوی به مجازات حبس محکوم شده بود.

او تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه دال بر کاهش جمعیت کیفری و همچنین بهره گیری از مجازات جایگزین حبس، این پرونده در شعبه یازده دادگاه تجدید نظر استان اردبیل مورد بررسی مجدد قرار گرفته و مجازات حبس وی تبدیل به ۵۰ ویزیت رایگان تخصصی در زمینه بیماری‌های قلبی و انجام ۲۰ فقره عمل جراحی رایگان آنژیوگرافی برای بیماران نیازمند و معرفی شده از بیمارستان‌های طرف قرارداد نهاد‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد تبدیل شده است.

لازم به ذکر است قانونگذار قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ با مدنظر قرار دادن برخی یافته‌های کیفرشناسی معتقد است که حبس‌های کوتاه مدت آثار مخربی بر فرد می‌گذارد و ضرر آن از سودش بیشتر است، بنابراین به جای این حبس‌ها اکنون مجازات‌های جایگزین حبس را پیش‌بینی کرده است.

به منظور کاهش مجازات‌ها، قانون جایگزین حبس برای افرادی که بار اول مرتکب برخی از جرائم می‌شوند، اجرا و افراد به جای حبس می‌توانند خدمات عام المنفعه‌ای که قاضی تعیین می‌کند، را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.