ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی غیر قانونی است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: یک بار دیگر مقامات ارشد اتحادیه اروپا به این واقعیت مسلم جهانی، یعنی غیر قانونی بودن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند.

بعید است مخالفت اروپا با رژیم صهیونیستی جنبه بازدارندگی داشته باشدمحمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در قدس شرقی، گفت: یک بار دیگر مقامات ارشد اتحادیه اروپا به این واقعیت مسلم جهانی، یعنی غیر قانونی بودن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: طرح ایران برای حل مسئله فلسطین منطبق با موازین بین المللی است


او افزود: پیش تر در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما هم بحث ایجاد دو دولت در اسرائیل مطرح شد، اوباما معتقد بود این شرایط پایدار نخواهد ماند؛ در حال حاضر به رغم مخالفت افکار جهانی ترامپ تلاش می‌کند بحث دو دولت را مطرح کرده و عملا پیمان اسلو را به زیر سوال برده است؛ همپنین با طرح بحث انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، این موضوع را به یک چالش جهانی تبدیل کزده است.

ساجدی با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی و انتقاد آنها از شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، ادامه داد: اظهارات مقامات اروپایی در مخالفت با شهرک سازی های اسرائیل بیانگر واقعیت موجود در قلب اتحادیه اروپاست، اما به همان دلیل که این کشورها جرأت نداشتند خارج از خواست آمریکا برجام را نجات دهند، این مسئله را هم به این صورت مطرح کرده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که آیا این مخالفت‌ها جنبه بازدارندگی در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی را دارد یا خیر، اظهار کرد: خیلی بعید است که این اعتراضات تاثیر گذار باشد؛ زیرا جو جامعه جهانی و بلندگوهای تبلیغاتی در دست رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار