بومی سازی دستگاه عرض سنج لیزری ،نخستین بار در فولاد مبارکه

به همت فولاد مردان ،دستگاه عرض سنج لیزری با توان اندازه گیری اسلب داغ ،نخستین بار در فولاد مبارکه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی حاجیان نژاد مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با بیان اینکه این دستگاه توانایی اندازه گیری عرض تختال خروجی از کوره‌های پیش گرم در دمای بالا را داردگفت: پس از آنکه شرکت سازنده خارجی به علت تحریم‌ها از فروش این دستگاه سرباز زد، کارشناسان مکانیک و برق و اتوماسیون و ابزار دقیق فولاد مبارکه تأمین پس از طراحی اولیه و تأمین تجهیزات موردنیازآن، نمونه آزمایشگاهی آن ساخته شد و پس از موفق بودن آزمایش آن، هم اکنون در خط نورد گرم در حال استفاده است.

علی حاجیان نژادبا تأکید بر اینکه عرض سنج نقش مهمی در افزایش دقت تولید ورق حین نورد دارد، ادامه داد: در خروجی کوره‌های پیشگرم و ورودی نورد مقدماتی نیاز است که عرض و میزان انحراف از مرکز تختال کنترل شود.

او ادامه داد:دستگاه‌های اندازه گیری نقش بسیار مهمی در سیستم اتوماسیون ایفا می‌کنندو در چندین قسمت از خط نورد گرم متناسب با مشخصات محصول، محاسبه‌ها انجام و تجهیزات با این حسای‌ها کنترل می‌شود.

حاجیان نژاد افزود:طول و ضخامت تختال در خط نورد گرم ثابت، ولی عرض متناسب با سفارش مشتری متغیر است و امکان دارد در اثر اشتباه انسانی، تختال اشتباه وارد خط تولید شود، درواقع عرض بیشتر از مقدار برنامهریزی، باعث گیرکردن در تجهیزاتی مثل ساید گاید‌ها می‌شود و کمتر نیز تأثیرات منفی در عملکرد ماشینآلات می‌شود وحتی ممکن است باعث توقف خط تولید شود.

مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه اضافه کرد: علاوه بر این مواردبا استفاده از اطلاعات به دست آمده از عرضسنج میتوان موقعیت تختال در خروجی کوره‌ها را اصلاح کرد.

به همت حمایت از تولید ملی، تعداد تأمین کنندگان داخلی فولادمبارکه، به ۱۰ هزار تأمین کننده رسید.

گروه فولاد مبارکه، ۵۰ درصد فولاد خام کشور به میزان تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۲۹۰ هزار تن را تولد می‌کند.

بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا (سهم ۲۰ درصدی) و بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان (سالانه ۱۲ میلیون تن) هم از دیگر ظرفیت‌های گروه بزرگ صنعتی فولاد مبارکه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار