پیوند موفقیت آمیز پای قطع شده جوان بوشهری در شیراز

پای جوان بوشهری که در سانحه تصادف از ناحیه زیر زانو کاملا قطع شده بود در شیراز پیوند زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پای جوان ۲۰ ساله بوشهری که در سانحه تصادف از ناحیه زیر زانو کاملا قطع شده بود بوسیله رادمهر فوق تخصص پیوند میکروسکوپی در بیمارستان دکتر میر شیراز پیوند زده شد.

رادمهر فوق تخصص پیوند میکروسکوپی گفت: هر چند ۹ ساعت از قطع شدن پای این جوان گذشته بود و این فرصت زیاد برای پیوند عضو قطع شده مناسب نیست چرا که بافت عضو قطع شده ازبین می‌رود، ولی تلاش کردیم تا عمل پیوند مناسبی روی پای این جوان انجام شود.

این پزشک پیوند عضو قطع شده ادامه داد: زمان طلایی برای رساندن عضو قطع شده به بیمارستان و انجام عمل پیوند زیر ۶ ساعت است و هرچه این زمان کمتر باشد پیوند مطلوب‌تر خواهد بود.

او افزود: زمان طلایی برای پیوند اعضایی که دارای ماهیچه و عضله است نهایت ۲ ساعت خواهد بود چراکه بافت عضله خیلی سریع پس از قطع شدن از بین می‌رود و چنانچه پیوند هم زده شود ناموفق خواهد بود و مجددا آن عضو پیوندی باید قطع شود.

رادمهر پیش از این هم چند عضو قطع شده شامل پا و انگشت دست پیوند زده بود که با موفقیت همراه بودند.اکنون افرادی که اعضای قطع شده آن‌ها پیوند زده شده با همان عضو مشغول فعالیت هستند.

این پزشک عضو قطع شده بیان کرد: باید روی محلولی از آب و یخ به بیمارستان برای پیوند انتقال داده شود.

او ادامه داد: برخی به اشتباه عضو قطع شده را روی یخ بدون آب انتقال می‌دهند که عضو یخ زده قابل پیوند نخواهد بود.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار