جلو‌ی ساخت و ساز‌های غیر مجاز را می‌گیریم/ رفع باور نادرست ساخت و ساز‌های غیر مجاز در یزد

استاندار یزد با اشاره به ساخت و ساز‌های فاقد استاندارد‌های لازم، گفت: جلو‌ی ساخت و ساز‌های غیر مجاز را در استان می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست تشکل های غیر دولتی و صنعت ساختمان نظام مهندسی استان، با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز به رویکرد و فرهنگ عمومی در استان تبدیل شده است و یک شبه از بین نمی رود، افزود: در سالهای اخیر گفتمان های بسیاری در زمینه اصلاح باور جامعه درون دستگاه ها و سازمان های دولتی مرتبط همچون شهرداری ها برگزار شده است.

او با اشاره به همکاری های صورت گرفته و نگاه عظیمی که تاکنون پیش برده شده در زمینه تغییر فرهنگ ساخت و ساز های غیر مجاز، ادامه  این روند را امیدوار کننده دانست و ادامه داد: تغییر دادن این شرایت در شهرداری ها بسیار سخت است اما شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

طالبی به تصویب مصوبه های ساختمانی در استان اشاره و ادامه داد: در جلسه های اقتصاد مقاومتی باید در حوزه مشترک ساخت و ساز ها با همکاری ارگان های مربوطه جلسه تخصصی تشکیل شود چرا که این جلسات جایگاه خوبی برای دریافت پیشنهادات و اعلام مصوبات است.

استاندار با اعتقاد بر اینکه اگر صنعت ساختمان را ارج بنهیم بسیاری از بخش های دیگر جامعه هم با صنعت ساختمان به حرکت در می آیند، افزود: با اهمیت دادن به این صنعت تحرک و پویایی در شهر ها و روستا ها ایجاد می شود.

طالبی نداشتن پروانه ساختمانی و مقررات ملی ساختمان و  رعایت نکردن سیما و منظر شهری از جمله تخلفات در ساخت و ساز‌های شهری به شمار می‌رود.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز فاقد استاندارد‌های لازم هستند در هنگام حوادثی مانند؛ زلزله و سیل به سرعت تخریب می‌شوند و علاوه بر خسارات مادی تلفات انسانی فراوانی نیز بر جای می‌گذارند.

استاندار یزد با اشاره به ساخت و ساز‌های فاقد استاندارد‌های لازم، گفت: جلو‌ی ساخت و ساز غیرمجاز را در استان می گیریم.

طالبی ادامه داد: ناهماهنگی دستگاه‌های مرتبط با ساخت و ساز شهری از دیگر عوامل تاثیرگذار در ساخت و ساز‌های غیرمجاز است و همه دستگاه‌ها باید به طور جدی وارد این موضوع شوند.

او با اشاره به اینکه ساخت و ساز‌های غیرقانونی میلیارد‌ها تومان به شهرداری ضرر می‌رسانند، افزود: انصافاً انسان‌های متخصص، متعهد، خوش‌نام یزدی به منظور خدمات چندین ساله موفقیت و توانایی آن‌ها زبانزد بوده و هست باید از برنامه‌های آنها به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار