معاون آموزش‌وپرورش استان سمنان:

برنامه‌های گروهی دانش آموزان استان سمنان لغو شد

علیرضا حاجی قاسمی گفت: تمام برنامه‌های گروهی دانش آموزان استان سمنان در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مدارس لغو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا حاجی قاسمی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مدارس استان سمنان یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دغدغه‌های این نهاد است، گفت: بر این اساس تمام برنامه‌های گروهی دانش آموزان در مدارس استان لغو شده است.

او با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌هایی که مستلزم تجمع دانش آموزان و یا جابه‌جایی آنان در سطح استان ازجمله برگزاری همایش‌ها، مسابقات ورزشی و غیره تا اطلاع ثانوی لغو شده است، افزود: آگاهی بخشی و آموزش نکات بهداشتی به دانش آموزان، اولیا و مربیان در دستور کار قرار دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به تشکیل کمیته مشترک پیشگیری و کنترل کرونا با مشارکت اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان، دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود بیان کرد: شیوه‌نامه پیشگیری به کلیه مدارس استان ابلاغ و جلسات پیشگیری با ارائه راهکار‌های مؤثر در کنترل بیماری برگزارشده است.

حاجی قاسمی با اشاره به اینکه برای خرید اقلام بهداشتی اعم از صابون مایع، ژل‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک اقدام شده و به‌زودی برای مدارس استان ارسال می‌شود، تصریح کرد: با رعایت نکات بهداشتی، بهداشت فردی و گروهی و آموزش‌های لازم می‌توان این بیماری را کنترل کرد و شیوع آن در جامعه جلوگیری به عمل آورد.

او افزود: در راستای طرح تعطیلی مدارس از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و تصمیم‌گیری می‌شود و در صورت لزوم با نظر و هماهنگی مقام عالی استان تصمیم‌گیری نهایی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.