مدیرعامل سازمان راهداری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسته شدن مرز‌های ۳ کشور با ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا/ رایزنی برای تردد کامیون‌های که پشت مرز‌ها باقی مانده اند

حسن نیا گفت: سه مرز ترکیه عراق و ترکمنستان به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده که در حال رایزنی برای تردد کامیون‌های که پشت مرز باقی مانده اند هستیم.

عبدالهاشم حسن نیا مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا مرز‌های زمینی کشور ترکیه و عراق بسته شده است گفت: مرز افغانستان همچنان باز است و مشکلی برای جابجایی و حمل کالا از طریق این مرز وجود ندارد.

او ادامه داد: کشور ترکمنستان هم از چند روز پیش مرزهای زمینی خود را با ایران مسدود کرده و ما امیدواریم با تمهیداتی که وزارت بهداشت جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام‌ می دهد بتوانیم جابجایی‌های کالا را از طریق این دو مرز انجام دهیم.

حسن نیا با اشاره به اینکه بسته شدن این مرز‌های زمینی مقطعی است و مدت زمان مسدود شدن مرز‌های زمینی این سه کشور را طرف مقابل تعیین می‌کند افزود:  ما در تلاش هستیم تا بتوانیم هرچه سریعتر این مرز‌ها را باز کنیم.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای تخلیه و بارگیری کامیون‌ها در مرز‌های زمینی این کشور هستیم گفت: امیدواریم با رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد کامیون‌هایی که در پشت این مرز‌ها ماندند بتوانند بار‌های خود را تخلیه کنند و وارد مرز‌های کشور شوند.

حسن نیا با اشاره به اینکه هیچ مشکلی تاکنون با مرز‌های کشور افغانستان نداریم افزود: بیشترین فعالیت‌های ترانزیتی ایران با کشور افغانستان است و این مرز همچنان بر روی کامیون‌های ایرانی باز است.

او ادامه داد: مرز پاکستان هم با توجه به رایزنی‌هایی که صورت گرفته باز است، اما جابه جایی بار در این مرز در مقایسه با سایر مرز‌ها کمتر است. 

حسن نیا تصریح کرد: تعداد کامیون‌هایی که در بین مرز باقی زیاد است، اما به زودی با رایزنی‌هایی که انجام شود کامیون‌ها می توانند بار‌های خود را تخلیه و بارگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار