پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ برای محافظت خود استفاده از ماسک لازم است؟

در این بسته به بعضی از پرسش‌های خوانندگان درباره‌‌ٔ ویروس کرونای جدید پاسخ داده ایم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،استفاده از ماسک به تنهایی برای جلوگیری از عفونت تضمین کننده نیست و باید با سایر اقدامات پیشگیرانه همراه باشد. پوشیدن ماسک پزشکی می‌تواند به محدود کردن شیوع برخی از بیماری‌های تنفسی کمک کند. با این وجود، استفاده از ماسک به تنهایی برای جلوگیری از عفونت تضمین کننده نیست و باید با سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله بهداشت دست و بهداشت تنفسی و پرهیز از تماس نزدیک رعایت حداقل فاصله یک متری بین خود و افراد دیگر همراه باشد.

تکمیل شد////ویروس کرونا؛ایا برای محافظت از خود استفاده از ماسک لازم است؟

 سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک‌ها را منطقی توصیه می‌کند، این موضوع از هدر رفتن غیرضروری منابع باارزش و جلوگیری از استفاده نادرست از ماسک‌ها کمک می‌کند. این بدان معناست که استفاده از ماسک تنها در صورتی که علائم تنفسی (سرفه یا عطسه) دارید، به عفونت کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ با علائم خفیف مشکوک هستید، یا از شخصی که مشکوک به عفونت کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ است، مراقبت می‌کنید، توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: سوءاستفاده دلالان از نیاز مردم به ماسک و الکل/ ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند؟


 نحوه گذاشتن، استفاده ، برداشتن و دور انداختن یک ماسک:

قبل از گذاشتن ماسک ، دست ها را با آب و صابون یا پاک کننده های دست حاوی الکل  بشویید.دهان و بینی را با ماسک بپوشانید و مطمئن شوید که هیچ فاصله ای بین صورت و ماسک شما وجود ندارد. از لمس ماسک تا زمانی که از آن استفاده می‌کنید، خودداری کنید. درصورت تمایل ، دستان خود را با آب و صابون یا پاک کننده های دست حاوی الکل بشویید؛ به محض مرطوب شدن ماسک آن را با یک ماسک جدید عوض کنید و از ماسک های یکبار مصرف، چندین بار استفاده نکنید. برای دورانداختن ماسک، آن را از پشت جدا کنید (جلوی ماسک را لمس نکنید) بلافاصله آن را در سطل زباله درب دار بیندازید. دستان خود را با آب و صابون یا پاک کننده های دست حاوی الکل بشویید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نفیسه
۱۹:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
ایا برای لیزر موهای زاید هم به خاطر ویروس کرونا باید اجتناب کنیم/
آخرین اخبار