زیاد النخاله: انقلاب اسلامی، کشتی نجات جنبش‌های اسلامی است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کشتی نجات برای همه جنبش‌های اسلامی در جهان بود.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونیوز،​ زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی درباره انقلاب اسلامی ایران و شهادت سردار سلیمانی با خبرگزاری یونیوز، پیروزی انقلاب اسلامی را کشتی نجاتی برای همه جنبش‌های اسلامی در جهان دانست.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: «جنبش جهاد اسلامی به انقلاب اسلامی ایران ایمان دارد و اندیشه آن روشن است و نماینده امت اسلامی و تاریخ اسلامی با ویژگی‌های یک انقلاب و ارزش‌ها و تمدت اسلامی است. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کشتی نجات برای همه جنبش‌های اسلامی در جهان بود.»

زیاد النخاله در این گفت‌وگو اظهار داشت: «دکتر فتحی شقاقی در آن زمان (پیروزی انقلاب) درحال تحصیل در مقطع دکترا در قاهره بود و گروهی زیادی از برادران پس از سال‌ها تحصیل در سال پایانی تحصیل خودشان بودند و زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید دکتر فتحی کتابی با عنوان الحل الاسلامی و البدیل راه حل اسلام و جایگزین منتشر کرد و در آن در مورد امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی نوشت بدون اینکه حتی یک ایرانی را ملاقات کرده باشد.»


بیشتر بخوانید: نشست امنیتی رژیم صهیونیستی درپی حمله موشکی مقاومت

شهادت دو تن از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات هوایی رژیم صهیونیستی


وی افزود: «او آن کتاب را در مصر منتشر کرد و چاپ اول آن با تیراژ ۱۰ هزار نسخه در یک یا دو روز به فروش رسید و پس از آن به چاپ دوم رسید و به دنبال انتشار این کتاب در مصر بازداشت شد و پس از آن به غزه بازگردانده شد. مسئله مهم در اینجا این است که این رابطه وجود داشت، اما این رابطه بیشتر یک رابطه معنوی بود و به این رابطه به ارتباط او به درک اسلام و درک اسلامی مربوط می‌شد. من فکر می‌کنم دکتر فتحی حتی تا سال ۱۹۸۸ هیچ ایرانی را ندید.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «حاج قاسم سلیمانی در طول جنگ علیه غزه پیگیر و در میدان حاضر بود. سلیمانی انقلاب فلسطین را از گروه‌هایی پنهان به ارتش قوی مبدل کرد.»

زیاد نخاله گفت: «شهید سلیمانی زمانی که فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران را برعهده گرفت به دمشق آمد و با همه گروه‌های فلسطینی دیدار کرد و صحبت‌های آن‌ها را شنید و درباره همه دغدغه‌ها و مسائل فلسطین گفت‌وگو کرد.»

وی افزود: «روابط جهاد اسلامی با سپاه پاسداران با تبعید دکتر فتحی شقاقی از فلسطین آغاز شد. روابط شهید شقاقی با امام خمینی (ره) روابطی معنوی بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار