موارد قطعی کرونا تا کنون در استان نداشتیم

سرپرست مدیریت امور بیماریها و مراکزتشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه گفت: موارد قطعی کرونا تا کنون در استان نداشتیم.

موارد قطعی کرونا تا کنون در استان نداشتیمحسن بهرامی سرپرست مدیریت امور بیماریها و مراکزتشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: نوع جدیدی ازویروس کرونا از کشور چین به سایر کشو‌های دنیا انتقال داده شده است.

او با بیان اینکه ترس باعث کاهش ایمنی مردم در برابر این ویروس می‌شود افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان تلاش‌های لازم را برای کنترل این بیماری در استان انجام داده است و اگرمردم بهداشت فردی را رعایت کنند و دائم دست‌ها را بشویند این بیماری در کشور کنترل می‌شود.

سرپرست مدیریت اموربیماریها و مراکزتشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه علایم ویروس‌ها در بیشتر مواقع مشترک است افزود: هر سرما خوردگی را با کرونا اشتباه نگیریم.

بهرامی اضافه کرد: چند مورد از بیماران مشکوک به کرونا را در استان داشته ایم که آزمایش‌های آن‌ها را به تهران فرستادیم و هنوز جوابان‌ها نیامده است.

او مهمترین تفاوت این ویروس رابا آنفولانزا و سرما خوردگی تنگی نفس و افت سطح اکسیژن خون عنوان کرد و ادامه داد: در همدان بخشی از بیمارستان سینا را برای بیماران مشکوک به کرونا قرار دادیم.

سرپرست مدیریت اموربیماریها و مراکزتشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه با تاکید بر اینکه ما هر چند وقت یک بار شیوع یک بیماری را در جهان داریم افزود: سه ماه پیش هم شیوع آنفولانزا را در کشور ما و کشور‌های همسایه داشتیم.

بهرامی بهترین راه انجات از شیوع این بیماری رعایت بهداشت و شستن دست‌ها و رعایت افراد سرما خورده و بیمار و در خانه ماندن آن‌ها دانست.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار