یک هتل، زنگ خطری برای ثبت جهانی علیصدر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: به زودی پرونده ثبت جهانی غار علیصدر به عنوان یک اثر فاخر طبیعی تکمیل و برای سازمان جهانی یونسکو ارسال شود.

پرونده ثبت جهانی غار علیصدر به سازمان یونسکو ارسال نشده استمالمیرمدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان درگفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به آخرین وضعیت مالکیت حقوقی غار علیصدر افزود: پرونده ثبت جهانی غار در فهرست موقت قرار گرفته است.

او ادامه داد: به تاخیر افتادن ثبت جهانی غار علیصدر به این معنی نیست که از لیست ثبت جهانی در سازمان یونسکو خارج شده باشد.

مالمیر با اشاره به اینکه ساخت هتل در کنار غارعلیصدر ثبت جهانی آن را با مشکل مواجه کرده است، بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت میراث فرهنگی ارتفاع این هتل  ثبت جهانی غار علیصدر  را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه هنوز پرونده ثبت جهانی غار علیصدر به سازمان یونسکو ارسال نشده، اظهار داشت:با پیگیری‌های انجام شده پرونده تکمیل و آماده ارسال به سازمان یونسکو است.

مالمیراضافه کرد: در این خصوص با جلسات متعددی که درپی اصلاح ارتفاع این هتل در استان داشتیم قرار براین شد که با هماهنگی و تفاهم با سرمایه گذار و با در نظر گرفتن منافع این غار برای استان بتوانیم به گونه‌ای این مشکل را حل کنیم و در این باره طبقات اضافه این هتل را حذف تا ارتفاع آن را به حد نصاب قانونی برای ثبت جهانی رسانده و پرونده را برای ثبت به یونسکو ارسال کنیم.

اوبا تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری‌های جدید در همدان، افزود: همه باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران این حوزه هم مشکلات کمتری داشته باشند.

مالمیر افزود: غار علیصدر موهبتی است که دسترسی گردشگری آن با کمترین زحمت انجام می‌شود و به صراحت می‌توان گفت غار‌های زیبایی در جهان وجود دارد که قابل دسترسی نیست و همین موضوع علیصدر را مستثنی کرده است و تمام اقدامات لازم را برای ثبت جهانی این حوزه انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.