حدود ۲ هزار میلیارد ریال طرح راهسازی در گچساران در دست اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ طرح با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در جاده های اصلی،فرعی و روستایی شهرستان گچساران در دست اجراست.

پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ طرح بزرگ جاده سازی در جاده های اصلی و فرعی گچساران با یکهزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

او بیان کرد:جاده ارتباطی دوگنبدان،باباکلان به بی بی حکیمه به بوشهر جاده دوگنبدان، بنادر دیلم به گناوه و کمربندی شهر دوگنبدان از مهمترین طرح های در دست اجرای حوزه راه های اصلی و فرعی این شهرستان است.

نیک اقبالی افزود:طرح تعریض و بهسازی جاده دوگنبدان، بابا کلان و بی بی حکیمه به طول ۵۷ کیلومتر در پنج قطعه پیش بینی شده است.

او بیان کرد: تکمیل این پروژه مهم افزون بر بهبود زیرساخت های جاده ای روستاهای طول مسیر می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری در این منطقه نیاز نیز باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از در حال احداث بودن چهار طرح راهسازی گچساران خبر داد و افزود: جاده روستای سرآبننیز و راه روستای پاکوه از مهمترین این طرح‌هاست.

نیک اقبالی میزان اعتبار پیش بینی شده برای این چهار طرح را ۱۵۶ میلیارد ریال برآورد کرد.

او با بیان اینکه هم اینک ورودی شهر دوگنبدان در ۲ محور جاده شیراز و بهبهان چهار خطه است عنوان کرد: چهار خطه بابامیدان،گچساران به بهبهان مهمترین خدمت دولت تدبیر و امید در حوزه جاده سازی این شهرستان بوده است که نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای و حمل و نقل آسان مسافر و بار در این جاده داشته است.

نیک اقبالی گفت:طرح چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان بیش از ۱۵۰ کیلومتر طول دارد.

او ابراز داشت: ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،۲۵ کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:طرح ساخت چهار خطه بابا میدان، گچساران به بهبهان  بر اساس برنامه زمان‌بندی باید تا سال ۹۹ بهره برداری شود.

شهر دوگنبدان مرکز شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

شهرستان گچساران یکی از مناطق مهم تولیدکننده نفت خام ایران است.

شهرستان گچساران۱۲۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۰کیلومتر راه فرعی درجه یک، ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۷ کیلومتر بزرگراه دارد.

 

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.