در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کرونا جمع آوری معتادان متجاهر را متوقف کرد

نفریه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا کار جمع آوری معتادان متجاهر متوقف شد.

محمد نفریه معاون امور توانبخشی و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طی جلساتی که با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و اسکندر مومنی داشتیم، قرار شد طرح جمع آوری معتادان که از اول اسفند ماه آغاز شده بود، متوقف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر لغو شده است، افزود: تجمع معتادان بعد از جمع آوری در یک مرکز ممکن است ابتلا به کرونا را افزایش دهد، چراکه هر تجمعی شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد.

نفریه گفت: دستورالعمل‌هایی را برای تمام مراکز سازمان بهزیستی کشور ارسال کردیم که قرار شد تمام مددجویانی که در هر یک از مراکز ما هستند ملاقات ممنوع باشند و مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ نیز مشمول همین دستورالعمل هستند و معتادان اجازه ملاقات با خانواده هایشان را ندارد، در واقع این طرح در بیمارستان‌ها نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: تاکنون گزارش تأیید شده‌ای از ابتلای معتادان به کرونا ویروس نداشتیم، اما موارد مشکوکی ملاحظه شده که هنوز تأیید نشده است.

نفریه خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از کرونا ویروس دستورالعمل‌هایی را به مراکز صادر کردیم تا سطح بهداشت را افزایش دهند، بخشنامه‌ای صادر شده که بر اساس آن هر روز پرسنل مراکز چک شوند تا اگر مبتلا بودند وارد مراکز نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
کرونا تو طرح جمع آوری معتادان توزیع پیدا میکنه چون هم کثیف و هم زندگی گروهی هست و کرونا و جان انسان‌ها مهم‌ترین از طرحی هست که بی نتیجه هستش همینه معتادان هرگز به زور ترک نخواهند کرد چون زوری کسی معتادشون نکردن که بخوان زوری و بالااجبار و به زور ترک بکنند خواستن توانستن است معتادی که بخواد ترک کنه اصن نیازی به زور و طرح نداره معتاد خودش باید بخواد و بره 21 روز در خانه بهبودی و ترک کنه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
معتاد ها هم ادمن نباید جان آنها را به خاطر گرفتنشون و شیوع این ویروس کرونا به خطر انداخت آنها خودشون ترک خواهند کرد خدا همه معتادا رو نجات بده و کمکشون کنه اعتیاد فقط یک بیماری است نه یک جرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اون وقت به نظر شما اگه آزاد باش چون حداقل بهداشت رو هم رعایت نمیکنن کرونا شیوع پیدا نمیکنه
آخرین اخبار