استاندار اردبیل:

اعتبار مالی تامین مصالح سه ماهه پروژه راه آهن اردبیل_میانه تخصیص یافت

استاندار اردبیل گفت: منابع مالی تامین اعتبار مصالح زیرسازی پروژه راه آهن اردبیل_میانه تا خرداد ماه ۹۹ مشخص شده و پیمانکاران باید مصالح مورد نیاز را تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در جریان بازدید از پروژه راه آهن میانه_ اردبیل گفت:با تامین اعتبار از محل سفر رییس جمهور، تسهیلات بانک ملی و سازمان برنامه بودجه عملیات زیر سازی این پروژه باید تا آبان ماه ۹۹ طبق برنامه زمانبندی به اتمام برسد.

او افزود:بیش از ۱۰۰میلیارد تومان تا پایان سال به پیمانکاران پل های خاص این پروژه و قطعات در حال اجرای زیرسازی تزریق می شود تا پیمانکاران مصالح مورد نیاز خود را تامین کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تمام کارگاه ها با تمام ظرفیت فعال هستند گفت:سه نقطه بحرانی پروژه که شامل سه دهنه پل بزرگ در این مسیر که بزرگترین آنها پل سارای و پل آرپا چای به طول ۵۵۶متر و ۶۰۰متر است باید با جدیت بیشتر پیگیری و ادامه یابد.

او افزود: خوشبختانه اجرای پل خاص شماره۱۲ فونداسیون، اجرای شمع، اجرای قطعه صفر و اجرای ستون پایه ها که در قطعه ۲/د واقع شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و پیمانکار با امکانات قابل قبول در حال اجرای پروژه است.

بهنام جو به اجرای خوب پل های خاص۱۳ و ۱۱ را در قطعه ۲/د اشاره کرد و گفت:پل خاص ۱۳ به طول۱۸۰متر و پل خاص ۱۱ به طول ۱۲۰ متر نیز از محل های یاد شده برای تهیه مصالح تامین اعتبار شد.

او با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است عملیات زیرسازی تا پایان مهرماه سال۹۹ به اتمام برسد اظهار کرد: با توجه به تامین اعتباری که در سفر رییس جمهور به استان اردبیل  با همکاری بانک ملی و سازمان برنامه و بودجه و همچنین سایر بخش ها انجام شده، دغدغه ای برای پیشرفت فیزیکی مطلوب طبق برنامه زمان بندی شده احساس نمی شود.

استاندار اردبیل همچنین از شروع عملیات اجرایی رو سازی سمت میانه خبر داد و گفت: ۳۰ کیلومتر برای ریل گذاری از سمت میانه آماده شده و در سال آتی از سمت میانه آغاز می شود.

او ادامه داد: عملیات رو سازی و ریل گذاری از سمت اردبیل آغاز شده و به طول۱۰۰ کیلومتر همزمان با اجرای زیرسازی در پل ها در حال انجام است.

بهنام جو گفت: اتصال ریلی راه آهن اردبیل به شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و این کار به منظور تسهیل ارسال محموله و محصولات تولیدی صورت می گیرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: این ریل همزمان در ادامه راه آهن اردبیل طول ۱۰ کیلومتر به سمت پارس آباد انجام می شود که حدود ۷۰ الی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

او گفت: ایستگاه های در حال اجرا در مسیر راه آهن اردبیل به میانه همزمان با اتمام پروژه راه آهن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بسیار عالی امید میرود با استاندار وحمایت دولت به اتمام پروژه در سال اتی برسیم موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بسیار عالی امید میرود با استاندار وحمایت دولت به اتمام پروژه در سال اتی برسیم موفق باشید