در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال تاخیر در ثبت نام مسکن ملی به دلیل ویروس کرونا

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی احتمال دارد به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق بیفتد.

احتمال تاخیر در ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به دلیل ویروس کرونامحمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمامی که توسط بخش خصوصی ساخته شده بود ممکن است در قالب طرح اقدام ملی مسکن به اتمام برسد گفت: بسیاری از این واحدهای که توسط بخش خصوصی ساخته شده نیمه کاره رها شده و از سوی دیگر متقاضیان این واحدها تقاضا دارند که واحدهای خود را زودتر تحویل بگیرند بنابراین سعی داریم بخشی از این واحدها را در قالب افتتاح طرح های اقدام ملی مسکن به اتمام برسانیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های مسکن مهر بدون متقاضی هستند، گفت: این واحدها در بازه زمانی سال ۹۶ و ۹۴ از سرفصل واحدهای مسکن مهر خارج شدند.

او ادامه داد: هیچ متقاضی برای این واحدها وجود ندارد به همین دلیل طبق تصمیمی که در این حوزه صورت گرفته می شود و با توجه به شرایط جدید متقاضیان سعی شده بخشی از این واحدها در اختیار دستگاه‌های حمایتی و کمیته امداد قرار بگیرد تا با تکمیل آنها بتوانند بخشی از نیاز متقاضیان در این حوزه تامین شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: برخی از واحدهای مسکن مهر که نیمه تمام هستند و سعی داریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه حمایتی بتوانیم آنها را تکمیل کنیم.

محمود زاده با اشاره به اینکه مهلت اعتراض برای متقاضیانی که در دور اول طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند تا دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت گفت: برای انصراف متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند مکاتباتی صورت گرفته و دوشنبه و سه شنبه تمامی اطلاعات در این بررسی می شود متقاضیانی که خواهان انصراف هستند می توانند درخواست دهند.

او اظهار کرد: برخی از متقاضیان با شهری که برای آنها انتخاب شده مشکل دارند و برخی از آنها هم قادر به پرداخت اقساط اولیه نیستند و نمی توانند هزینه ابتدایی را پرداخت کنند بنابراین خواهان انصراف هستند که تمامی آن ها بررسی می شود.

محمود زاده یادآور شد: برای جلوگیری از ویروس کرونا در صورتی که درخواست ارائه شود مهلت ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن به تعویق خواهد افتاد البته متقاضیانی هم که برای ثبت نام و یا اعتراض مراجعه حضوری دارند به دلیل شیوع ویروس کرونا یک هفته به تاخیر می افتد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه البته تمامی مراحل ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در مرحله دوم غیر حضوری و به صورت کامپیوتری است، افزود: اما با این حال در صورت درخواست ممکن است به تعویق بیفتد اما تاکنون چیزی در این مورد به ما اعلام نشده است.

او توضیح داد: در برخی از استان‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا پیامک‌هایی برای تاخیر مراجعه یک هفته ای ارسال شود که این موضوع هم در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی باباتبارملکشاه
۱۳:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
در مورد ثبت نام طرح ملی مسکن در استان مازندران از شهرستان بابل ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیرمیری
۲۰:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
من می‌خوام ثبت نام کنم
آخرین اخبار