اشباهات رایج در شانه کردن موها

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: افراد هنگام شانه کردن موهای خود از روش‌های نادرستی استفاده می‌کنند که بسیار آسیب‌زا است.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:برس زدن اشتباه موها منشاء بسیاری از مشکلات موهای افراد است.

او تصریح کرد: افرادی که دارای مو‌های فر هستند باید بلافاصله بعد از استفاده از نرم کننده مو به آرامی هر چه تمام با شانه گره‌های مو ها را باز کنند؛ همچنین استفاده از برس روی مو خشک و فر باعث ایجاد وز می‌شود.

احسانی ادامه داد: کسانی که دارای مو‌های مرطوب هستند باید بدانند هنگامی که موهایشان خیس است به هیچ عنوان از برس استفاده نکنند؛ زیرا موی مرطوب شکننده‌تر از موی خشک است و طی کشیده شدن شانه و برس آسیب خواهد دید.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ پیشگیری از کرونا با طب سنتی


این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: برس زدن بیش از حد موها ممنوع است و افراد باید بدانند حدود ۳ تا ۴ بار برس زدن در روز برای حفظ سلامتی و ظاهر مو کافی است. پس در این کار افراط نکنید، زیرا هر چه تعداد برس کشیدن افزایش پیدا کند احتمال آسیب بیشتر می‌شود.

اشباهات رایج در برس زدن مو

این متخصص پوست مو و زیبایی بیان کرد: افراد ممکن است هنگام شانه زدن موهایشان دچار گره شود در این مواقع افراد باید به کمک انگشتان دست گره‌های ایجاد شده بر روی مو را به آرامی باز کنند.

او در پایان توصیه کرد: اگر گره‌های بزرگ روی مو‌ها ایجاد می‌شود و افراد نمی‌توانند با انگشتان دست آن‌ها را باز کنند می‌توانند از محصولات مخصوص گره باز کن استفاده کنند که برای مو‌های بلند اسپری، مو‌های متوسط لوسیون و برای مو‌های کوتاه کرم مخصوص گره استفاده کاربرد دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار