هشدار دادستان قزوین به شایعه پراکنان ویروس کرونا در فضای مجازی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به انتشار برخی اخبار غیرموثق درباره مبتلایان به ویروس کرونا در استان، به شایعه پراکنان در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به انتشار برخی اخبار غیرموثق درباره مبتلایان به ویروس کرونا در استان گفت: انتشار شایعات موجب یاس و ناامیدی در جامعه و همچنین گمراهی مردم در تصمیم گیری صحیح می‌شود و آرامش و آسایش عمومی را خدشه دار می‌کند و انتشار شایعات بر اساس قانون مشمول نشر اکاذیب شده و دستگاه قضایی با رصد دقیق اخبار با شایعه پراکنان این بیماری برخورد خواهد کرد.

قاسمی افزود: تاکنون هیچ کدام از این اخبار از سوی دستگاه‌های متولی تایید نشده و دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز طی اطلاعیه‌ای وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان را شایعه اعلام کرده است.

قاسمی افزود: دادستانی همه اخبار و گزارشات مربوط به این ویروس و مبتلایان آن را دنبال می‌کند و خواستار اطلاع‌رسانی دقیق، به موقع و شفاف توسط دستگاه‌های متولی به منظور جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و شایعه هستیم و ضروری است، مردم استان هم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر استان دنبال و پیگیری کنند.

 قاسمی  همچنین گفت : متاسفانه با انتشار اخبار شیوع این بیماری، افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به احتکار برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده کردند که شهروندان با کمبود این اقلام مواجه شدند و به این افراد هشدار داده می‌شود که موضوع در دستور کار قرار دارد و برخورد دستگاه قضایی با آن‌ها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

دادستان مرکز استان قزوین اظهار داشت: ورود ویروس کرونا به کشور با تایید وزارت بهداشت و پس از فوت ۲ نفر در یکی از استان‌های کشور آغاز شد و ضروری است دستگاه‌های متولی، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای اطلاع رسانی از اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از ابتلاء به این ویروس اقدام کنند و نکات بهداشتی صحیح و علمی به مردم آموزش داده شود.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه خوبی از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، سینما‌ها و برخی اماکن عمومی و ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی اجرایی شده و لازم است این اقدامات استمرار داشته باشد .

او به مردم توصیه کرد : در در روابط اجتماعی و فعالیت‌های روزانه خود دقت کافی داشته و نکات بهداشتی را رعایت و از عبور و مرور غیر ضرور در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار