بهرامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بزرگترین پروژه عمرانی کشور بالاخره فردا افتتاح می‌شود/ عوارض آزادراه تهران-شمال؛ ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: آزادراه تهران-شمال فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

بزرگترین پروژه عمرانی کشور فردا افتتاح می شود / عوارض آزاد راه تهران شمال 25 تا 35 هزار تومانجلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران_شمال فردا با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: طول این قطعه ۳۲ کیلومتر است که منظره بزرگی از مهندسی کشور به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه مسیر ۳۲ کیلومتری قطعه اول آزادراه تهران_شمال با پیشرفته ترین سازه های مهندسی ساخته شده است، افزود: استفاده از خبره ترین مهندسان و سازندگان ایرانی باعث شده که در این ۳۲ کیلومتر، راهی ساخته نشود بلکه ساختمان ساخته شود.

معاون ساخت آزاد راه ها توضیح داد: در طول این مسیر ۴۰ تونل رفت و برگشت وجود دارد که طول یکی از این تونل ها  ۴هزار۹۵۰ متر  و طول تونل دیگر ۲۳۰۰ متر است که به عنوان بزرگترین تونل در طول این آزادراه به شمار می رود.

معاون ساخت آزاد راها بیان کرد: در طول این آزادراه تمامی استانداردهای جدید و روز دنیا رعایت شده و دسترسی ها، علائم و تهویه های هوا در تونل ها به صورت کامل نصب و ایمنی آنها رعایت شده است.

۲.۷ میلیون متر مکعب بتن ریزی در طول ۳۲ کیلومتر آزاد راه

او ادامه داد: در طول این آزادراه بیش از ۲.۷  میلیون متر مکعب بتن ریزی و حدود یک هزار و۸۰۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده است و  تمامی این ۳۲ کیلومتر به صورت فیبر نوری ساخته شده است و همین موضوع باعث شده که این آزادراه تبدیل به یک آزادراه هوشمند و تمام نرم افزاری شود.

بهرامی با اشاره به اینکه ساخت این ۳۲ کیلومتر باعث شده که ۴ برابر طول این مسیر کوتاه شود، گفت: به صورت دقیق ساخت این آزادراه و تردد از آن باعث می شود که ۶۷ کیلومتر مسیر کوتاه تر و به لحاظ زمانی یک و نیم ساعت تا دو ساعت در ایام غیر پیک طول این مسیر کوتاه تر می شود.

او یادآور شد: این آزادراه بزرگترین پروژه عمرانی کشور به لحاظ کمیت و کیفیت به شمار می رود و به لحاظ مهندسی این آزادراه فصل جدیدی از مهندسی را در راه های کشور باز کرده است.

معاون شرکت ساخت آزاد راه با اشاره به اینکه این آزادراه از منظره فنی و سازهایی که در نوع خود بی نظیر است، گفت: در زمان بهره برداری آزمایشی از این آزادراه  شاهد آن بودیم که مسافران بیش از ۵ ساعت منتظر بودند تا از این آزادراه تردد کنند بنابراین افتتاح این آزادراه باعث می شود که مردم بتوانند به راحتی و با امنیت بالا از این مسیر عبور کند.

بهرامی توضیح داد: با رعایت سرعت ۸۰ کیلومتر مسافران حدود ۳۰ دقیقه به مسیر شهرستانک می‌رسند و از سوی دیگر میزان امنیت در این مسیر بسیار افزایش می یابد.

او ادامه داد: این آزادراه دارای مسیر زیبا و بسیار خاصی است و از سوی دیگر در این مسیر شاهد اختلاف دمای بسیار بالا هستیم به طوری که در ابتدای ورودی این آزادراه در برخی از مواقع دمای هوا منفی پنج درجه است اما در انتهای مسیر میزان دما به منفی ۲۰ درجه می‌رسد که این نوع از اختلاف دما در تابستان باعث جذابیت بسیار زیاد خواهد شد.

معاون شرکت ساخت   با اشاره به اینکه طول مسیر ۳۲ کیلومتری قطعه اول آزادراه تهران شمال از انتهای آزادگان شروع و تا شهرستانک ادامه می یابد  و ۲ منطقه برای خدمات رفاهی در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون نمازخانه و پمپ بنزین این مراکز خدمات رفاهی راه اندازی شده تا مسافران در مواقع اضطراری و ضروری بتوانند از آنها استفاده کند اما تا ایام نوروز به طور قطع خدمات رفاهی این دو مرکز راه اندازی می شود.

 نصب ۳۰۰ دوربین کنترل تردد در قطعه اول آزاد راه تهران_شمال

بهرامی با اشاره به اینکه در طول این مسیر ۳۰۰ دوربین برای کنترل ترافیک و تردد نصب شده است، گفت: به خاطر تونل ها و پل‌هایی که در طول این مسیر وجود دارد تاکنون ۲۰۰ دوربین به ویژه در تونل ها و پل ها نصب شده و سایر دوربین‌های کنترل سرعت باید از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور نرود که تا چند روز آینده تمامی اقدامات تکمیلی و سرعت در این مسیر به صورت کامل نصب خواهد شد.

او درباره عوارض آزادراه تهران_شمال هم گفت: نرخ  عوارض در این مسیر به صورت شناور است که در ایام غیر ترافیک با ایام ترافیک نرخ‌های عوارض کاملاً متفاوت است و به دلیل توزیع سفر در طول هفته و جلوگیری از افزایش ترافیک سر کرده‌ایم، نرخ شناوری را برای عوارض تعیین کنیم.

معاون شرکت ساخت توضیح داد: از شهروندان و هموطنان درخواست می کنیم که به هیچ عنوان شایعات گوناگونی که در رابطه با این آزاد‌راه ایجاد شده توجه نکنند و بدانند که تمامی پیمانکاران مهندسان و کارگران در این مسیر برای ساخت آن به صورت خادمانه و خالصانه فعالیت کردند.

بهرامی ادامه داد:  ممکن است در برخی از ایام برای چک کردن و کنترل سازه ها مجبور باشیم چند ساعتی مسیر این آزادراه را مسدود کنیم بنابراین باید این اطمینان را بدهیم که مسدود شدن مسیر ها به دلیل رخ دادن اتفاق خاصی نیست بلکه باید تمامی استانداردها در طول این مسیر به صورت کامل مسیر به صورت کامل هر چند ماه یکبار چک شود.

او در پایان گفت: این آزادراه در نوع خود بی نظیر است و به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در کشور به شمار می‌رود که فردا با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

 گفتنی است  طبق خبری که امروز صبح از وزارت راه وشهرسازی منتشرشد نرخ عوارض این آزاد راه بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان در زمان‌های پیک و غیر پیک تعیین شد اما امشب محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهوری با وی اظهار کرد: در این تماس تلفنی آقای روحانی دستور کاهش ۵۰ هزار ریالی نرخ عوارضی منطقه یک آزادراه تهران- شمال برای خودرو‌های سواری را صادر کرد.

بر این اساس، نرخ عوارضی برای خودرو‌های سواری در روز‌های عادی به ۲۰۰ هزار ریال و برای روز‌های پیک به ۳۰۰ هزار ریال کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۳:۰۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام،متاسفم برای یک کشور یه مسافت به این کوتاهی، با این همه زمان، و این قیمت عوارض،چه باید گفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
32 کیلومتر راه دور ست کردید بدار بیست سال چه بوق کرنایی راه انداختیداگه تمامش می‌کردید چه کار می‌کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
دست تون درد نکنه بداز بیست سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
پروژه ههای بزرگتر از این خیلی هست
بزززززززززززززززرگترین پروژه عمرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
این آزادراه در دل کوههای بلند البرز در حال انجامه. پل‌ها و تونل‌های زیادی داره. سختی اجرای این پروژه قابل مقایسه با پروژه‌هایی مثل آزادراه قم-مشهد نیست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
این همه توضیح و گزافه گویی
اما مطلب مهمش ، عوارضی رو اخر بی هیچ توضیح تمامش کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
باسلام.
خداخیرتون بده که اینقدرراحت حقایق روتحریف میکنید.
تجهیزاتی که گفتیددرتونل هانصب نشده اند.وفقط چراغ های تونل هاتقریبانصب شده اند.برخی ازنقاط تونل هاچه ازکف وچه ازدیوارهای تونل آب میزنه بیرون.سیستم اعلام حریق هنوزکامل نشده.درداخل تونل هاهیچگونه دوربینی نصب نشده.هیچ پمپ بنزین ونمازخونه ای درطول مسیرفعلاوجودندارد.
بنده تا۳اسفنددرهمین آزادرامشغول بکاربودو ام.۲اسفند۹۸
ازنفوذآب ازدیوارتونل ۱۵غربی هم فیلم گرفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بعد صد سال افتتاح کردن تا مردمو بدوشن ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
يه زماني بود ملت ميگفتن برق اب مجانيه الان زمين خدارو هم سي هزار برا تردد ميفروشن انگار با مكيدن خون مردم اتششون هم زياد تر ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
ایول کرایه شم کمه. من روزی هفت بار میرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
با این مبالغ مشخص است کاملا این ابرپروژه از نظر مسئولین به نفع کدام قشر طراحی شده.با سرمایه بنیاد مستضعفان و در دولت تدبیر و برای ایجاد عدالت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
مبارکه به سلامتی
Finland
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
کمه بیشترش کنید هفتاد تومان خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خبر خوشحال کننده میباشد درود بر مهندسان این پروزه شعار ما میتوانیم بدسدت توانای فرزندان این مرز بوم محقق میشود دست مریزاد مهندسان این پروژه افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
این پروژه چند ده خوابیده بود و آخر هم قرارگاه خاتم سپاه وارد شد و جهادی عمل کرد و درست شد
چرا اسمی ازش برده نمی شه .؟
چرا نگران هستید اسم سپاه رو ببرید و با آگاهی این کار رو کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
برای مردم هم قیمتای فلز و ... رو اعلام کنید
فقط پروژه های دولتی کار کنم که نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
۲۵ تا ۳۵ هزار تومن زیاد نیست؟اینجوری توی یک سال شروع به سود کردن میکنن.این چه مدلشه همه جا باید عوارض داد.دولت باید به فکر مردم باشه نه به فکر پول قاپی
آخرین اخبار