کره جنوبی خواهان از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی شد

کره جنوبی خواستار از سرگیری فوری مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نشنال پست، وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه خواستار از سرگیری فوری مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده میان آمریکا و کره شمالی شد.

کانگ کیونگ وا تاکید کرد دولت سئول آماده است تا در خصوص تسهیل مذاکرات با کره شمالی همکاری کند. وزیر خارجه کره جنوبی در کنفرانس خلع سلاح اعلام کرد: از سرگیری سریع مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا حیاتی است و بنابراین آماده هستیم تا با کره شمالی در مسیر تسهیل و تسریع مذاکرات دوجانبه این کشور با آمریکا همکاری کنیم.

کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد با توجه به اینکه آمریکا ضرب الاجل اعلام شده از سوی پیونگ یانگ برای مذاکرات هسته‌ای را نادیده گرفته، این کشور دیگر به تعهدات پیشین خود از جمله توقف آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای پایبند نخواهد بود.

از سوی دیگر دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر در خصوص موضع مشترک و همکاری‌های نزدیک درباره مسئله کره شمالی تاکید کردند.

رئیس جمهور آمریکا از دو سال پیش با وعده‌های توخالی به پیونگ یانگ، این کشور را به پای میز مذاکره کشاند. ترامپ بار‌ها اعلام کرده بود در صورت دیدار با رهبر کره شمالی، مشکلات یک شبه حل خواهد شد. با این حال، علی رغم چندین دور مذاکره و نیز دیدار سران دو کشور، مقامات آمریکایی بار‌ها اعلام کردند تا زمانی که کره شمالی تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده و تسلیحات خود را نابود نکند، هیچ کدام از تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ برداشته نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار