انجام اقدامات کنترلی در تأسیسات گردشگری خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به انجام اقدامات کنترلی در تأسیسات گردشگری این استان با هدف حفظ سلامت مسافران و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، از ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به مدیران این واحد‌ها و فعالان حوزه گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: نشست و جلسات توجیهی با حضور فعالان حوزه گردشگری و نیز نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار و اقدامات کنترلی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا ویروس انجام شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی، هرگونه گردهمایی و تجمع تحت هر عنوانی در واحد‌های گردشگری ممنوع اعلام شده است، افزود: دستورالعمل و توصیه‌های بهداشتی به واحد‌های زیرمجموعه ابلاغ شده است و واحد‌های خدمات رسان گردشگری باید در صورت مشاهده موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا را به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع دهند.

او عنوان کرد: به دهیاری روستا‌های هدف و مناطق نمونه گردشگری استان اعلام شده است تا بر مکان‌های عمومی روستا و سرویس بهداشتی مطابق با توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی، نظارت شود.

یزدان پناه با اشاره به اینکه از ظرفیت راهنمایان گردشگری استان در بحث اطلاع‌رسانی توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط استفاده می‌شود، گفت: جریان گردشگری استان در رابطه با این موضوع توجیه شده و اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی، به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس، بازدید گروهی از موزه‌های این استان ممنوع است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.