کارخانه الکل رازی اهواز تولید کننده ۸۰ درصد الکل طبی کشور

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور در کارخانه الکل رازی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه ۸۰ درصد الکل موردنیاز کشور در کارخانه الکل رازی وابسته به توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید می‌شود، گفت: الکل تولیدی شرکت رازی با نام تجاری ناب‌ اتانول با دریافت مهر استاندارد ملی ایران از نظر کیفی مطابق با استاندارد اروپا بوده و از کیفیت بالا برخوردار است و برای مصارف دارویی، بهداشتی، غذایی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او به استحصال روزانه ۱۱۰ هزار لیتر الکل از ملاس نیشکر اشاره و بیان کرد: ماده اولیه ۲ کارخانه الکل و خمیرمایه، ملاس نیشکر است که از پسماند نیشکر در کارخانه‌های تولید شکر تامین، و ۲ محصول ارزشمند شامل خمیرمایه و الکل طبی، از آن تولید می‌شود.

ناصری اظهار داشت: در مجموع سالانه به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن ملاس برای تولید ۱۰ هزار تن خمیرمایه و ۳۳ میلیون لیتر الکل در این کارخانه‌ها نیاز است که بدون وقفه توسط واحد‌های کشت و صنعت توسعه نیشکر تامین می‌گردد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: الکل طبی تولیدی در کارخانه الکل رازی به دلیل برخورداری از استاندارد جهانی قابلیت صادرات دارد، اما با هدف تامین نیاز داخلی کشور، صادرات الکل طبی صورت نمی‌گیرد و برای عرضه داخلی در اختیار سازمان‌های متولی قرار داده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تولید خمیرمایه از ملاس نیشکر، اذعان داشت: کارخانه خمیرمایه این شرکت نیز اکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید کشور را در اختیار دارد و با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن خمیرمایه در سال، بزرگترین واحد تولید خمیرمایه کشور است.

تا پیش از راه اندازی کارخانه تولید الکل و خمیرمایه در سال ۱۳۸۵، ملاس تولیدی در پروسه تبدیل نیشکر به شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

نیشکر از جمله محصولاتی است که از پسماند آن برای تولید دیگر فرآورده‌ها از جمله کاغذ، الکل، خمیرمایه، ام دی اف و کمپوست استفاده می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.