معاون وزیر راه وشهرسازی:

افتتاح آزاد راه تهران شمال به تاخیر نیفتاده است/ کامیون‌ها حق تردد از آزاد راه‌ را ندارید

خادمی گفت: افتتاح آزاد راه تهران شمال به تاخیر نیفتاده است و فردا با حضور رییس جمهور و وزیر راه به بهره برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به افتتاح قطعه اول آزادراه تهران شمال، گفت: افتتاح این آزادراه به تاخیر نیفتاده و فردا با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد.

خادمی درباره نرخ عوارض این آزادراه گفت: نرخ عوارض این قطعه به صورت شناور خواهد بود به طوری که در روز‌های عادی نرخ عوارض ۲۵۰۰۰ تومان و در مواقع پیک‌های ترافیکی و پایان هفته نرخ عوارض به ۳۵ هزار تومان افزایش می‌یابد.

او توضیح داد: نرخ عوارض اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ ها ۴۵ هزار تومان خواهد بود و کامیون‌ها و وسایل حمل و نقل سنگین،  حق تردد از این قطعه را ندارند.

این مقام مسئول یادآور شد: تمامی دوربین‌های کنترل سرعت و تجهیزات ایمنی در این آزادراه نصب شده و هیچ مشکلی از لحاظ تست گرم و تست سرد در این آزادراه وجود ندارد.

خادمی اظهار کرد: این آزادراه به همت متخصصان ایرانی ساخته شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان با نرخ امروز در این آزادراه هزینه شده است.

او ادامه داد: دریافت عوارض از این آزادراه به صورت الکترونیکی و ETC است و برای آن که ترافیک در این آزادراه ایجاد نشود سعی کرده‌ایم عوارض را از سواری‌ها در قالب الکترونیک دریافت‌کنیم.

خادمی توضیح داد: با استفاده از این آزادراه مسافت تهران تا شهرستانک یک ساعت و نیم کوتاه تر و حدود ۶۵ کیلومتر مسیر کوتاه می‌شود و مسافران می‌توانند از آزادگان تا  شهرستانک را مدت ۲۰ دقیقه تردد کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: حداکثر سرعت تردد در این آزادراه ۸۰ کیلومتر است .

خادمی تاکید کرد:ای مسیر فردا راس ساعت هشت و نیم صبح آزاد راه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهیا پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار