نتانیاهو: حزب آبی و سفید از معامله قرن پیروی نخواهد کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تنها کسی است که به «معامله قرنِ» ترامپ عمل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد اسرائیل دیگر چیزی به نام « معامله قرن»، «فرصت قرن» را نخواهند دید و او تنها کسی است که این معامله را اجرایی خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اگر حزب آبی و سفید که رقیب اصلی حزب لیکود، حزب نتانیاهو در انتخابات ۲ مارس (۱۲ اسفند) است، در این انتخابات پیروز شود، از طرح «معامله قرن» آمریکا پیروی نخواهد کرد.

نتانیاهو در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه فاکس نیوز گفت: «حزب آبی و سفید حزبی چپ‌گرا در لباس راست‌گرایی است. به خاطر داشته باشید بیشتر اسرائیلی‌ها راست‌گرا و یا راست میانه هستند پس حزب آبی و سفید برای بدست آوردن آرای این گروه باید تظاهر کند که گرایشی راست میانه دارد.»

او در ادامه با بیان اینکه حزب آبی و سفید از معامله قرن پیروی نخواهد کرد، افزود: «این طرح بی‌نظیری است و به نفع اسرائیل است. این طرح به اسرائیل اجازه می‌دهد قوانین خود را اعمال کند و مرزهای خود را افزایش دهد، دره اردن را الحاق کند؛ اما حزب آبی و سفید از ابتدا مخالف این معامله بودند و وقتی طرح ترامپ به نتیجه رسید موافقت خود را اعلام کردند. پیشتر آنها ترامپ را با هیتلر مقایسه کرده‌اند. آنها به شدت برای تشکیل دولت به کِنست وابسته هستند.»

نتانیاهو درباره این مسئله ادامه داد: «این مسئله می‌تواند مسئله‌ای تاریخی برای ما باشد که با انتخاب آنها از دست برود. «معامله قرن»، «فرصت قرن»، چیزی که مثل آن را نخواهیم داشت و تنها کسی که آن را عملی می‌کند من خواهم بود.»

انتخابات ۲ مارس (۱۲ اسفند) اسرائیل سومین دوره انتخابات در یک سال اخیر خواهد بود زیرا نتانیاهو و گانتس هیچکدام موفق به کسب اکثریت کرسی های کنست نشدند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار